ZNATE LI KOLIKO VAM JE TIJELO STARO?

samo su neki od pokazatelja “stvarne” starosti. Provjerite ih i podmladite, ako treba, uz naše savjete

Nije pitanje koliko imate godina, već koliko godina ima vaše tijelo? Vitalnost je volja s kojom se predajemo nekoj aktivnosti. Kada je imamo dovoljno, čini nam se da nas ništa ne može zaustaviti. S druge strane, sve postaje prepreka kada izgubimo vitalnost. Vitalnost je povezana s tjelesnom formom: aktivna osoba sa zdravim životnim navikama sporije stari, i obrnuto. Čak, u zavisnosti od tjelesnih vježbi kojima se bavimo, i o tome koliko brinemo o sebi, naš kalendarski period može da se razlikuje od fiziološkog i do 30 godina.

1. Mjerenje pulsa u mirovanju određuje srčanu frekvenciju. Ako je učestalost otkucaja iznad prosjeka, onda je to znak da je tijelo umorno zbog stresa, bolesti, lošeg spavanja… PROVJERA: Blago pritisnite vrat prstom jedne strane grkljana i mjerite puls tokom 15 sekundi, pa dobijeni broj pomnožite sa 4. (puls mjerite ujutru)

GODINE                  LOŠE                   NORMALNO        DOBRO             ODLIČNO
20 – 29                        96 ili više                78 – 94                    72 – 76               70 ili manje
30 – 39                        98 ili više                80 – 96                    72 – 78               70 ili manje
40 – 49                       100 ili više               80 – 98                    74 – 78               72 ili manje
više od 50                   104 ili više              84 – 102                   76 – 82               74 ili manje

2. Kada je organizam očuvan i u dobroj formi, tjelesna izdržljivost je dobra bez obzira na starost, a umor se kod aktivnosti pojavljuje kasnije. PROVJERA: Penjite se stepenicama tri do četiri sprata bez zaustavljanja, žustrim korakom, ako zastajkujete, test izdržljivosti nije dobar.

Poslije penjanja                                             Rezultat
ne možete bez zaustavljanja                          4 boda
veoma ste zadihani, ali se oporavite             3 boda
blago ste umorni                                           2 boda
sasvim ste svježi                                           1 bod

3. Iako bismo uvijek trebali da izdržimo, težinu koju smo imali u dvadesetim godinama života, ljekari smatraju normalnim porast težine za 1 kg na svakih 10 godina. PROVJERA: Jeste li teži nego sa 20 godina?

 Promjene težine                                                Rezultat
 +5 kg                                                                4 boda
 + 3 – 5 kg                                                         3 boda
 + 2 kg                                                               2 boda
 održavate istu težinu                                      1 bod

4. Sa snažnim trbušnim mišićima ne samo da ste okretniji, već ćete u velikoj mjeri izbjeći bolove u donjem dijelu leđa. PROVJERA: Možete li ustati sa trosjeda bez pomoći ruku?

ni slučajno                                       4 boda
obično mi treba neki oslonac           3 boda
ponekad                                            2 boda
uvijek                                               1 bod

5. Riječ je o procjeni stanja cirkulacije u nogama i gipkosti kukova. PROVJERA: Jeste li sposobni da pređete 25 metara (otprilike dužina olimpijskog bazena) u samo 40 koraka?

6. Kod gipkih manji je rizik od povreda poput uganuća i iščašenja, jer elastičnost tkiva amortizuje udarce. NAPOMENA: Sjedeći na podu, sastavljenih i ispruženih nogu, pokušajte rukama da dodirnete stopala, odnosno vrhove nožnih prstiju (prethodno se zagrijte)

REZULTAT
dosegnete samo do koljena                           4 boda
dosegnete do članaka                                    3 boda
dodirujete stopala rukom                              2 boda
ruka doseže i dalje od stopala                      1 bod

7. Plućni kapacitet smanjuje se pušenjem. A kada se izgubi, ne može da se vrati, ali prestanak pušenja doprinosi da se gubitak zaustavi. PROVJERA: Pušite li, ili ne?

REZULTAT
Više od kutije dnevno                                            4 boda
između 5 i 10 cigara dnevno                                 3 boda
samo povremeno                                                   2 boda
ne                                                                           1 bod

8. Osim što su mnogo ljepše, snažne noge znače i manje povreda zglobova, naročito koljena. Uz to, mišići se teže zamaraju. PROVJERA: Možete li čučnuti, a da se ni za šta ne pridržite i onda se sa lakoćom uspravite?

REZULTAT
Nemoguće                                    4 boda
uz mnogo napora                         3 boda
ponekad                                       2 boda
bez problema                               1 bod

9. Osjećaj ravnoteže omogućava tijelu pravilnu orijentaciju u prostoru. NAPOMENA: U stojećem stavu s rukama na struku, koliko možete da izdržite stojeći na samo jednoj nozi?

REZULTAT
5 sekundi                                                 4 boda
između 5 i 10 sekundi                             3 boda
između 11 i 20 sekundi                           2 boda
između 21 i 30 sekundi                           1 bod

10. Koža je jedan od najosjetljivijih dijelova tijela. Nečišćenje, klimatske promjene, nepravilna ishrana i bolesti dovode do isušivanja kože. Vremenom se smanjuju i proizvodnja kolagena i elastina, od kojih zavisi elastičnost i mladolikost kože. PROVJERA: Uštinite kožu sa gornje strane šake. Izmjerite za koliko vremena nestane nabor.

Više od 15 sekundi                                      4 boda
između 10 i 15 sekundi                               3 boda
između 5 i 10 sekundi                                 2 boda
do 5 sekundi                                                1 bod

REZULTATI

31 – 40 BODOVA

(do 29 godina)

Imate otprilike 10 godina više od onoga što piše na vašoj krštenici i hitno treba da promjenite navike. Za početak, smanjite unos masti u oborcima, zaboravite na cigarete i počnite se baviti nekom fizičkom aktivnošću.

(između 30 i 50 godina)

Vaše tijelo je 5 do 10 godina ispred vas. Ne zanemarujte ga ni sekund više, ali će uskoro sva pretjerivanja doći na naplatu.

(više od 50 godina)

Vaša stvarna i vaša biološka starost su gotovo identične. Možete, ipak, da pazite na sebe i tako poboljšate kvalitet života.

21 – 30 BODOVA

(do 29 godina)

Vaša kalendarsko doba je 5 godina iza fiziološkog, i ako nešto ne preduzmete brzo, imat ćete problema sa zdravljem.

(između 30 i 50 godina)

Razlika između biološkog i starosnog kalendara je u granicama normale. Ako ste bliže 30-ima nego 50-ima, posebnu pažnju obratite na životne navike.

(više od 50 godina)

Izgledate mlađe nego što jeste. Nastavite tako.

10 – 20 BODOVA

(do 29 godina)

I tijelo vam ima godina koliko i vi. Ako ste sakupili gotovo 20 bodova, pokušajte da se odreknete najštetnijih navika.

(30 do 50 godina)

Izgledate mnogo mlađe nego što jeste, jer vaš organizam ima 5 do 10 godina manje nego vi. Svaka čast!

(više od 50 godina)

U vašem dobu malo ko ima u tijelu toliko mladosti. Nastavite tako i doživjet ćete stotu izgledajući nekoliko godina mlađi.

Ako vam je test loš?

Loše ste prošli na testu. Ne očajavajte, tijelo još možete da podmladite slijedeći naše savjete:

DIŠITE – Zaboravite na trenutak sve što vas okružuje i zamislite kako su vam mišići teški. Skoncentrišite se samo na disanje. Polako izbacite sav zrak iz pluća i potom udahnite. Ponovite nekoliko puta dnevno dok osjećaj zadovoljstva ne preplavi vaše tijelo;

VJEŽBAJTE – Redovna vježba pomaže da budete gipkiji i vedriji. Bar žustro hodajte! Jednostavna žustra šetnja jača otpornost i poboljšava cirkulaciju. Umjesto liftom, penjite se stepenicama kad god možete;

JEDITE ZDRAVO – Ne pretjerujte s masnoćama, mesom i šećerom. Izbjegavajte namirnice koje se teško vare, ili preopterećuju jetru. Klonite se alkohola (smijete da popijete malu čašu vinu uz glavni obrok) i jedite: povrće, voće, integralne žitarice, ribu…

ODMARAJTE SE – omogućite tijelu da se opusti i obnovi energiju. Svake noći spavajte 7 – 8 sati. Ako imate vremena, odrijemajte dvadesetak minuta sredinom dana – to vas oslobađa tjelesne i psihičke napetosti.

VOLITE SEBE – Samopoštovanje jača samopouzdanje i podstiče pozitivne misli. Izbjegavajte ljude sklone crnim mislima i odbacite ružne uspomene i misli. Volite sebe i okružite se optimističnim, poletnim ljudima. Radujte se lijepim stvarima koje su nagrada za trud uložen u svakodnevne zadatke. Tuširanje završite hladnim mlazom vode.

(aura.ba)

Komentari

komentara