ŽENE U PEDESETIM: TAJNI UŽICI ZRELOSTI

Američka ginekologinja dr. Cristiane Northrup, autorica bestsellera “Žensko tijelo, ženska mudrost”, “Mudrost menopauze” i “Mudrost majčinstva”, u svojoj novoj knjizi “Tajni užici zrelosti”, daje savjete ženama kako da u zrelim godinama ostvare maksimum svojih sposobnosti i iskuse zadovoljstva o kojima prije nisu mogle ni sanjati

“NAKON 50-TIH ČEKA VAS NAJBOLJI SEKS”

Autorica knjige “Tajni užici zrelosti” ističe kako je jedino što se stvarno mijenja kod žene ulaskom u menopauzu to da više ne može začeti prirodnim putem, a sve ostalo – njena vitalnost, ljepota, intelekt, kreativnost i druge odlike s godinama uopće ne moraju slabiti, već naprotiv, mogu se dalje razvijati i rasti

Razdoblje perimenopauze i menopauze smatra se vremenom preporoda u životu žene jer se tada napokon može i treba posvetiti sebi, početi ispunjavati svoje istinske želje i potrebe te se baviti stvarima koje voli, a koje je ranije zbog porodičnih i poslovnih obaveza često zanemarivala. Chrtistine Northrup ističe kako je doba perimenopauze krajnje vrijeme da se žena počne brinuti o svom zdravlju – hraniti se zdravo i vježbati između ostalog jer tijelo više ne može podnositi nemar kao u 20-im i 30-im godinama njenog života. Takva promjena u ponašanju i stavu trebala bi olakšati tegobe koje se javljaju u tom razdoblju, poput valunga, razdražljivosti i depresije, nesanice, migrena, osteoporoze i slabljenja spolnog nagona.

Hormonske tranzicije

Autorica već u uvodnom dijelu knjige poručuje čitateljicama da ih nakon 50. godine čeka najbolji seks njihovog života, a kasnije objašnjava, da su razlozi za to iskustvo, bliskost, povjerenje i otvorenost među partnerima te spremnost žene da izrazi što želi.

Kako bi saznale u čemu najviše uživaju, savjetuje im istraživanje kroz redovno samozadovoljavanje, koje naziva samoučenjem. Kvalitetan seks smatra posebno važnim jer pruža zadovoljstvo koje onda u tijelu podiže nivo dušikova monoksida – plina koji se stvara na stijenkama krvnih žila i poboljšava cjelokupnu cirkulaciju, smanjuje krvni pritisak i ćelijske upale te tijelo održava zdravim i mladolikim. Na zdravlje i zadovoljstvo i u pedsetim, djeluju i zdrava ishrana, određeni dodaci ishrani, vježbanje i pozitivno razmišljanje.

Autorica knjige “Tajni užici zrelosti” također ističe kako je jedino što se stvarno mijenja kod žene ulaskom u menopauzu to da više ne može začeti prirodnim putem, a sve ostalo – njena vitalnost, ljepota, intelekt, kreativnost i druge odlike s godinama uopće ne moraju slabiti, već naprotiv, mogu se dalje razvijati i rasti.

Stručnjaci kažu da je perimenopauza – vrijeme prije menopauze koje može trajati od dvije do 10 i više godina razdoblje burne hormonske tranzicije koja se po drugi put odvija u životu žene. Veliki utjecaj na intenzitet fizičkih i psihičkih tegoba u perimenopauzi i menopauzi ima lični stav žene prema promjeni kroz koju prolazi. Ako povjerujete u prevladavajući zapadnjački društveni stav da je dobro samo ono što je mlado, razdoblje menopauze može vas gurnuti u očaj, ali ako tu hormonsku tranziciju prihvatite kao normlan, sastavni dio života to uopće ne mora biti neugodno iskustvo.

Akupunkturom protiv simptoma

  • Nažalost, još uvijek susrećem puno žena koje su zbog ulaska u menopauzu očajne. Biološki je determinirano da nakon posljednje menstruacije više ne mogu ostati trudne i neke žene to dožive kao svoj biološki kraj. Zato što više nisu reproduktivno sposobne, smatraju da se od njih ne očekuju ni seksualni odnosi, a može se pojaviti i osjećaj srama jer u društvenoj percepciji stariji ljudi nemaju seksualne odnose. Postoje ipak i neke objektivne teškoće, kao što je suhoća rodnice, zbog koje je tokom spolnog odnosa veća mogućnost ozljeđivanja. Seksualni odnos zato može biti neugodan i zbog toga ga žene nerijetko izbjegavaju – kaže Chrtistine Northrup i objašnjava kako za te probleme danas postoje brojni preparati i kreme prirodnog porijekla koje mogu poboljšati uvjete u rodnici.

Za hormonsku nadomjesnu terapiju kaže da se uvijek može odrediti induvidualno. Ako žena ima intenzivne valunge i druge smetnje, a radi posao u kojem joj to jako smeta, naprimjer direktorica je firme pa sebi ne može dopustiti da se na poslovnim sastancima preznojava, te se tegobe mogu ublažiti nadomjesnim hormonima koji se trebaju uzimati uz liječnički nadzor.

U olakšavanju tegoba koje se javljaju u perimenopauzi mogu pomoći akupunktura i kineska fitoterapija. Prema kineskoj medicini u kasnijim godinama života u tijelu dolazi do neravnoteže Yina i Yanga, odnosno do smanjivanja Yina. Svako svojim življenjem može spriječiti pretjerano trošenje Yina, do čega dolazi usljed pretjerivanja u hrani, piću, alkoholu, seksu, sportu ili radu.

Također, jako je bitna pravilna i redovna ishrana, kretanje na svježem zraku i dovoljno sna. Simptomi manjka Yina su starenje kože, lomljivost kostiju, osteoporoza, lomljivost kose i noktiju.  Kada se yin smanji, u tijelu ostaje relativni višak Yanga, a zbog njega je ženama u zreloj dobi noću vruće za noge pa moraju stopala držati izvan pokrivača. Upravo znojenje ženama najviše smeta jer ljudi iz njihove okoline to mogu primijetiti.

Održavanje mentalne higijene

Menopuza je vrijeme promjene, ne samo u endokrinom i reproduktivnom sistemu, nego i u socijalnoj i psihološkoj dimenziji žene. Prijetnja psihičkoj stabilnosti su brige za zdravlje, nestašica novca, ljubavni problemi i svađe s članovima porodice, što sve pojačava tjeskobu i dovodi do niza tjelesnih znakova kao što su tjelesna iscrpljenost, znojenje, naleti vrućine, knedle u grlu, stalna mišićna napetost. Srednja životna dob za neke žene je izrazito teško životno razdoblje. Mijenja se porodična dinamika, djeca odlaze od kuće, roditelji ili supružnici obolijevaju ili umiru, žena se suočava sa gubitkom plodnosti, ali i negativnim socijalnim stereotipima da starenjem gubi ljepotu i privlačnost.

Da bi se očuvalo psihološko zdravlje, potrebno je raditi na mentalnoj higijeni, kao što radimo i na tjelesnoj. Aktivnim pristupom, edukacijom, prepoznavanjem simptoma može se unaprijediti psihološko zdravlje. Fizičko vježbanje je također važno jer pokreće niz hemijskih reakcija u mozgu što rezultira boljim raspoloženjem i povećanjem energije. Druženje s prijateljima omogućuje ljudima da podijele svoje brige i strahove te osjete da ih neko drugi primjećuje, voli i razumije. Od pomoći može biti i muzika, koja je najbrži način da se promijeni trenutno stanje uma.

Ishrana

Za žene u zrelim godinama raznolika ishrana zasnovana na namirnicama iz ekološkog uzgoja te cjelovite, nerafinirane i neprocesirane namirnice trebaju biti cilj u ishrani. Puno svježeg voća i povrća, cjelovitih žitarica, mahunarki, proizvoda od soje, voća i orašastih plodova te riba i plodova mora čine dobru osnovu. Poželjno je izbjegavati kahvu, alkohol i bijeli šećer. Svakako je važno imati kvalitetne masnoće u ishrani poput hladno prešanih ulja, a posebno se preporučuje laneno ulje i sjemenke jer su bogati omega 3 masnim kiselinama, ali i lignanima, koji pomažu hormonalnu ravnotežu.

Bolje je jesti manje količine hrane češće i ne jesti tri sata prije spavanja. Od dodataka ishrani se prepručuje ekstrat gljive Reishi. Ona je sjajna za čišćenje i jačanje funkcija jetre, što je posebno važno u slučajevima dominacije estrogena.

/aura.ba/

Komentari

komentara

error: Content is protected !!