ŽENE IH OBOŽAVAJU: Jednostavni trikovi za bujnu i zdravu kosu

Dok geni igraju ključnu ulogu, i vaša prehrana, vrijeme, zagađenje i cjelokupni pristup njezi kose su, također, itekako bitni za održavanje zdravlja kose. Saznajte kako zdrava prehrana i pravilna njega mogu održati vašu kosu zdravom i bujnom.

1. “Pumpajte” proteine

Dobro zaokružena prehrana važan je faktor za zdravlje kose i vlasišta. Kosa se prvenstveno sastoji od proteina pa svakako jedite najmanje 45 grama proteina dnevno. Dobri izvori proteina uključuju:

nemasno meso
perad
ribu
grah
nemasne mliječne proizvode
jaja.
Prehrana sa neadekvatnom količinom ili sastavom proteina može rezultirati slabom, lomljivom kosom, gubitkom boje, kao i gubitkom same kose.

2. Cink

Nedostatak cinka može uzrokovati opadanje kose. Uključite orašaste plodove u svoju prehranu (poput brazilskih oraščića, oraha, pekana, indijskih oraščića i badema), kako biste se borili protiv opadanja. Jedite i pijte dovoljno:

svježeg povrća
svježeg voća
zelene salate i
čiste, filtrirane vode.

3. Omega-3 masne kiseline

Povećanje unosa omega-3 masnih kiselina može stimulirati folikule dlake i lojne žlijezde. Iako ovo neće pojačati rast vaše kose, može poboljšati zdravlje vlasišta.

Omega-3 masne kiseline se nalaze u hladnovodnim ribama kao što su losos, sardine i haringe. Ostali dobri izvori uključuju:

laneno sjeme
jogurt
svježi sir
salatu
žitarice.
4. Upoznajte svoju kosu

Postoje oprečna mišljenja o tome koliko često treba šamponirati kosu. Sve se svodi na lične preferencije i individualne potrebe koje zavise od:

tipa i teksture kose
koliko često koristite proizvode za kosu
vašeg nivoa aktivnosti.
Naprimjer, ljudi sa masnom kosom možda će morati da se šamponiraju svaki dan, a ljudi sa suhom kosom rjeđe.

5. Operite i očetkajte

Stručnjaci sugeriraju da mnogi ljudi previše šamponiraju kosu ili to čine pogrešno. Standardna, osnovna pravila su:

Ne perite kosu više od jedanput dnevno.
Koristite samo onoliko proizvoda da pokrijete kosu.
Izbjegavajte korištenje vrlo vruće ili vrlo hladne vode.
Nježno tretirajte kosu kada je mokra jer je tada tri puta podložnija lomljenju. Ne trljajte pretjerano mokru kosu peškirom. Koristite češalj sa širokim zupcima za raspetljavanje, ali nemojte previše češljati. Birajte adekvatne kozmetičke preparate za kosu.

6. Drugi krivci za lošiju kosu

prekomjerna konzumacija alkohola
niskokalorične i brze dijete
smanjen nivo hormona štitnjače
pretjeran stres
određeni lijekovi na recept namijenjeni za liječenje srčanih problema, depresije, hipertenzije i artritisa.