Želite živjeti duže? Navalite na orahe, inćune i sardine!

Posljednjih godina mnoštvo je studija proučavalo odnos između jedenja zdravih masnoća i zdravlja srca. Međutim, nova je studija usmjerila pozornost na to kako jedna određena masna kiselina utječe ne samo na kardiovaskularno zdravlje, već na cjelokupno zdravlje i dugovječnost.

U časopisu Nature Communications objavljena je analiza istraživanja masnih kiselina i njihova utjecaja na organizam. Ovaj rad sažima nalaze iz 17 prošlih studija koje su proučavale razinu omega-3 masnih kiselina u krvi.

Istraživači su priznali da su podaci o omega-3 tokom godina često pokazali blagodati prisutnosti masnih kiselina kad je u pitanju kardiovaskularni sistem našeg organizma, no kritičari ovih prošlih studija istaknuli su da faktori koji se javljaju uz omega-3 masne kiseline, također mogu pridonijeti dobrom stanju i dužem životnom vijeku.

Autori novog rada proučavali su razinu omega-3 u krvi u 42.500 ljudi tokom 16 godina, od kojih je gotovo 16.000 umrlo. Istraživači su uzroke smrti podijelili u tri kategorije: kardiovaskularne bolesti, rak i svi drugi uzroci zajedno. Naučnici su otkrili da se rizik od smrti zbog tih uzroka smanjio između 11% i 15% za osobe koje su imale višu razinu omega-3 u krvi.

Zaključci studije dali su nova saznanja.

Studija je pokazala da su oni ljudi s višim razinama omega-3 u krvi živjeli duže od onih s nižim razinama. Drugim riječima, oni ljudi koji su umrli s relativno niskim razinama omega-3 umrli su prerano, tj. možda bi živjeli i duže da im je razina viša.

Sažetak studije također napominje da je kod ljudi s visokim indeksom omega-3 čak 13% manja vjerovatnost da će prerano umrijeti u odnosu na one s niskom razinom omega-3.
To znači da prisutnost omega-3 može usporiti cjelokupno starenje.

Ova analiza otkriva da omega-3 masna kiselina ne služi samo naporima za održavanje kardiovaskularnog zdravlja, već, kako studija kaže: omega-3 “može povoljno utjecati na cjelokupno zdravlje i tako usporiti proces starenja”.

Omega-3 masne kiseline nalaze se u lanenim sjemenkama, sardinama, inćunima, chia sjemenkama, lososu, orasima, maslinovom ulju.

error: Content is protected !!