Zelena salata u kulinarstvu: Rudnik zdravlja

Zelena salata (lat. Lactuca sativa) od davnina je čvrsto zauzela svoje mjesto na kuhinjskim stolovima širom svijeta. Njeno porijeklo nije tačno utvrđeno, no prema nekim spoznajama današnja salata je potomak samonikle vrste s područja Sibira.Bogata je vitaminima A, C, E, B1, B2, B3, B6 te mineralima fosforom, kalcijumom, magnezijumom, željezom i bakrom. Kod zelene salate vrijedi pravilo: što je lišće tamnije, to je veća nutritivna vrijednost.Zbog neupućenosti događa se da mnogi bacaju prve, vanjske listove, jer su za razliku od mekog, ukusnog unutrašnjeg dijela suviše tvrdi i žilavi.Ovo je pogrešno, jer vanjski listovi sadrže dvostruko više vitamina C nego unutrašnji.

Imajte na umu da je zelena salata izrazito osjetljiva namirnica. Najkorisnija je svježe ubrana, jer stajanjem gubi vitamine i minerale. Zbog toga uvijek jedite svježe pripremljenu salatu. Ako imate vlastitu baštu, berite i pripremajte količinu potrebnu samo za jedan obrok. Nikada je nemojte unaprijed rezati, jer tako uništavate velike količine vitamina C.

Konzumacija zelene salate pomaže uspostaviti alkalnu ravnotežu organizma, što donosi niz pogodnosti  povećanu energiju, bolju probavu, bistriji um, miran san te mladalački izgled kože.

Važan sastojak zelene salate je folna kiselina (vitamin B11) koja je ključna za mnoge procese u ljudskom organizmu. Ovaj vitamin sprečava razvoj pojedinih vrsta anemije, štiti od osteoporoze, a zajedno s vitaminom B12 neophodan je za razvoj novih krvnih ćelija.

SALATA U KULINARSTVU

Sve vrste zelene salate najčešće se konzumiraju sirove, kao prilog glavnom jelu.

No, salata može biti izvrstan samostalni lagani, osvježavajući obrok. Neke vrste, poput rikule mogu odlično nadopuniti jela od tjestenine, riže i krompira. Kombinacija voća i zelene salate daje izvrsne kašaste sokove. Savršena je i za pripremu ukusnih i zdravih krem supa.

Ako se konzumira sirova, može se začiniti maslinovim, suncokretovim ili bućinim uljem, jabukovim sirćetom ili limunom, biberom, listićima origana te drugim začinima po želji. Sama ili u kombinaciji s ostalim namirnicama zelena salata predstavlja pravi raj za oči i nepce.

Nutritivne vrijednosti / kalorije

100 g = 15 kalorija

Masti: 0 g

Zasićene masti: 0 g

Trans masti: 0 g

Holesterol: 0 g

So: 28 mg (1%)

Ugljikohidrati: 3 g (1%)

Vlakna: 1 g (5%)

Šećeri: 1 g

Proteini: 1 g

(NN)

Komentari

komentara