Zdravstvene greške koje morate prestati ponavljati prije četrdesetog rođendana

Mnoge osobe ne obraćaju pozornost na svoje zdravstveno stanje u prvim desetljećima svoga života. No, nakon četrdesete godine naši nas postupci iz prošlosti dolaze na naplatu, što se često odražava na zdravlje srca, prenosi Woman's Health.


“Veliki broj rizičnih faktora za naše srce počne se pojavljivati kada osoba zađe u četrdesete”, objašnjava dr. med. te profesor na odjelu medicine prestižno Sveučilišta Harvard Deepak Bhatt.

“Rizik od visokog krvnog pritiska, holesterola, pretilosti, dijabetesa počne lagano rasti”, nastavlja.

No, postoji dobra vijest – ako si još relativno mlada, i dalje nije prekasno da usvojiš ove načine koji će ti održati srce zdravim, kaže Bhatt. Mogu ih slijediti i osobe u četrdesetim, pedesetim i šezdesetim godinama života kako bi poboljšali trenutnu kvalitetu života.

Previše kilograma
Kako ti se metabolizam počne usporavati nakon četrdesete, veća je mogućnost debljanja, što se može odraziti ne samo na tvoj struk, nego i na srce.

Bhatt upozorava da se ovo događa čak i ako paziš što jedeš ili cijelo vrijeme ‘stojiš’ na istoj kilaži. Kaže kako ovo možeš spriječiti redovnim provjerama težine.

Težina može varirati kilogram ili dva kroz dane zbog nakupljene vode i slično, no počne li se dizati brojka na vagi, trebat ćeš poduzeti određene dijetne mjere.

Uvijek tražiš repete
Rezultati sve više istraživanja pokazuju kako je mediteranska dijeta najbolji način za održavanje srca zdravim. Nutricionisti su ukazali i na hranu koja je dobra za zdravlje srca, pa i sama možeš kombinovati šta ćeš jesti bez striktnih uputa.

Bitno je samo da paziš na porcije i pokušaš prehranom spriječiti nakupljanje kilograma. Bhatt kaže kako je i dijeta sa smanjenim unosom kalorija također dobra ideja.

Opisuje kako bi u obroku porcija proteina trebala biti oko 30 grama, žitarica oko pola šoljice, a povrća oko šoljicu. Od masti se ne bi smjelo konzumirati više od kašike maslaca ili maslinovog ulja ili 2 kašikenekog maslaca od orašida.

Ostaneš li gladna nakon 10 minuta što si pojela sve, slobodno se posluži sa još; ovdje je cilj naučiti kada si sita i koliko ti treba za to.

Odgađanje planova
Shvaćamo da svi ponekad poželimo trenutak za sebe, no možeš konstantno odgađati i otkazivati planove.

“Prijatelji su kritično važni za zdravlje srca”, kaže Michaela Miller profesor kardiovaskularne medicine na Sveučilištu u Marylandu. “Znamo da društvena izoliranost, kako sve više starimo, uništava naša srca”, nastavlja.

Jedno je istraživanje iz 2016. godine za medicinski časopis Heart pokazalo kako su usamljenost i društvena izoliranost loše za organizam kao i pušenje u pogledu rizika od srčanih oboljenja i infarkta.

Probaj održati što više prijateljstava i nemoj dati da ona propadnu, budući da se to često događa oko četrdesete godine života, pogotovo kod muškaraca. Život je bolji kada imaš ljude oko sebe s kojima možeš podijeliti svoje postojanje, kažu liječnici.

Izbjegavanje teretane ili pretjerivanje u njoj

Idealno bi bilo vježbati 30 do 45 minuta dnevno, tri do četiri puta sedmično, objašnjava kardiolog Richard Stein sa Sveučilišta u New Yorku. Što znači, treniraš li CrossFit ili SoulCycle ili neki teži program vježbanja, to bi moglo biti previše za tebe, jer previše intenzivno vježbanje može oštetiti srce, prema brojim istraživanjima.

Nema načina kako izbjeći stres. “To je samo dio života”, kaže dr. Bhatt. “No kako ti reaguješna taj stres može učiniti veliku razliku.” Ako ne pokušavaš ni na kakve načine smanjiti taj stres u životu, to bi moglo ostaviti dugoročne posljedice na tvoje srce, dodaje dr. Stein.

Meditacija se dosada pokazala kao najbolji način za rješavanje stresa, nastavlja i objašnjava kako će pomoći sa i bez spiritualne komponente.

Pušenje
Stein kaže kako je kod prestanka pušenja ključno konstantno pokušavati, bez obzira koliko posustali. Prosječna osoba, kaže, pokuša do 10 puta prije nego sasvim prestane pušiti.

Dodaje kako je ovo najgora stvar za zdravlje srca, no što prije prestaneš, to ti je bolja ‘prognoza’ za budućnost.

Komentari

komentara