ZDRAVO MRŠAVLJENJE: Holivudske dive lude za „razvratnom“ dijetom

Knjiga popularne njujorške nutricionistice Esther Blum postala je prava senzacija među američkim poznatim ličnostima. Kako i ne bi, kada iz prehrane izbacuje listove salate, komadiće krastavaca i tanke kriške crnog hljeba, a na tanjir vraća omlet, maslac i šnicle… Esther Blum baca novo svjetlo na zasićene masnoće i tvrdi – pomažu kostima, jačaju imunitet i štite jetru

Esther Blum jedna je od najpoznatijih američkih nutricionistica i dijetetskih savjetnica, koja je svoje dugogodišnje praktično iskustvo savjetovanja pretočila u knjigu koja je gotovo preko noći postala hit – „Secrets of Gorgeous: Hundreds of Ways to Live Well While Living It Up“ („Tajne ljepote: stotine načina kako živjeti zdravo i dobro se provoditi“).

Svakako nije riječ samo o još jednoj tipičnoj knjizi o dijetama, već o sasvim novom pristupu – duhovitom, hrabrom i sasvim – neočekivanom.

Bolje masno, nego “light”

Esther Blum, naime, svojim čitateljima savjetuje da vlastitu prehranu ne baziraju isključivo na voću i povrću, već da bez straha konzumiraju masne namirnice i alkohol. Njen glavni argument jeste da zasićene masnoće obiluju vitaminom D, pomažu kostima, štite jetru, jačaju imunitet i pomažu apsorpciji omega – 3 masnih kiselina. Dakako, ističe da se moraju konzumirati u umjerenim količinama, ali da ih se nikako ne smije potpuno izbaciti iz ishrane.

U svojoj knjizi, Esther Blum ističe da u razumnim količinama zasićene masnoće neće štetiti srcu i krvnim žilama, već će usporavati apsorpciju hrane u želucu, pa ćete se duže osjećati sitima. Ipak, kao jednu od najvažnijih namirnica ne ističe meso, već losos, po mogućnosti aljaški, koji bi se na jelovniku trebao naći tri puta sedmično. Ona dopušta i konzumiranje alkohola (naravno, umjereno), ali ističe da to nikako ne bi smjeli biti kokteli, koji su zasićeni šećerom, već kvalitetna bijela i crna vina.

Omlet i jagode

Protivnica je light prehrane, smatrajući kako na namirnice s niskim postotkom masnoća (jogurti, pudinzi, mlijeko, sirevi itd.) organizam reagira kao na ugljikohidrate, što pospješuje debljanje.

Dijetu, bolje rečeno plan ishrane, Esther Blum vrlo su brzo prihvatile mnoge holivudske dive, a najveće su njene zagovornice Sarah Jessica Parker, Teri Hatcher i Sharon Stone. Sarah Jessica Parker izjavila je kako dan započinje omletom i jagodama, Sharon Stone maslacem i jajima, a Teri Hatcher potpuno je izbacila light namirnice.

Vidjet ćemo hoće li se ove super-mršave zvijezde udebljati nakon prelaska na režim prehrane Esther Blum, ali svakako jedno je sigurno – (umjereni) hedonizam polako, ali sigurno odnosi pobjedu nad strogim režimima prehrane.

Sedmični jelovnik

PONEDJELJAK

DORUČAK: parče hljeba, dvije kašičice kravljeg sira i rendana jabuka posuta cimetom. Šolja mlijeka.

UŽINA: 125 ml niskokaloričnog jogurta sa 4 polovine oraha i 4 kocke crne čokolade.

RUČAK: Konzerva tunjevine sa lukom i paradajzom.

UŽINA: 150 gr kravljeg sira sa kašičicom mljevenog lanenog sjemena i 100 grama grožđa.

VEČERA: Pileća prsa sa crvenom paprikom, lukom, nasjeckanim paradajzom i zelenom salatom.

 

UTORAK

DORUČAK: jedno jaje, kriška integralnog hljeba, šolja mlijeka i pomorandža.

UŽINA: salata od rendane mrkve sa kašičicom sjemenki susama ili suncokreta. Začiniti maslinovim uljem.

RUČAK: grčka salata (paradajz, feta sir, crni luk, krastavac, zelena paprika, masline i origano).

UŽINA: 250 grama šnicle ili lososa.

VEČERA: manja pastrmka pečena na roštilju, servirana sa barenom boranijom začinjenom maslinovim uljem i sokom od limuna. Nemojte se ustručavati ni od čaše vina poslije večere.

 

SRIJEDA

DORUČAK: nezaslađeni musli sa pola šolje mlijeka i 2 svježe smokve.

UŽINA: 125 ml jogurta sa 100 grama maslina i nekoliko sjeckanih badema.

RUČAK: sardine i salata od paprike, celera i krastavaca. Parče integralnog hljeba.

UŽINA: jedna jabuka i šaka kikirikija.

VEČERA: pileća prsa na žaru, 50 grama feta sira, tikvice na pari začinjene maslinovim uljem, sokom od pola limuna i sjeckanim peršunom.

 

ČETVRTAK

DORUČAK: omlet od 2 jaja sa kuhanim paradajzom i bosiljkom, kašičica maslinovog ulja i dva kivija.

UŽINA: 100 grama grožđa.

RUČAK: 50 grama teletine sa sjeckanim kupusom, rendanom mrkvom i lukom, začinjeno sa kašičicom light jogurta.

UŽINA: 1 narandža i 10 lješnjaka.

VEČERA: Sarmice od lista vinove loze s rižom, mrkvom i peršunom. Šolja kiselog mlijeka ili čaša vina.

PETAK

DORUČAK: zobena kaša (do 75 grama), nekoliko sjeckanih badema i 200 ml mlijeka, posuto cimetom i jedan kivi.

UŽINA: 150 grama kravljeg sira sa kašičicom sjemenki bundeve.

RUČAK: salata od 150 grama šarenog pasulja, kašika kukuruza šećerca, sitno sjeckane crvene paprike i crnog luka, začinjeno maslinovim uljem i limunom. 100 grama nemasne kuhane piletine.

UŽINA: 1 kruška, 4 polovine oraha i 40 grama crne čokolade.

VEČERA: riža kuhana na pari sa brokulama i file od lososa.

 

SUBOTA

DORUČAK: jedno jaje sa senfom, paradajz i pečurke pržene na malo ulja.

UŽINA: 1 nektarina ili breskva.

RUČAK: svježa salata sa tunjevinom i dvije šljive.

UŽINA: 150 grama kravljeg sira i 1 mrkva.

VEČERA: musaka od patlidžana sa zelenom salatom.

 

NEDJELJA

DORUČAK: tri kašike kornfleksa sa 120 ml mlijeka. Jedno kuhano jaje i jedno parče hljeba.

UŽINA: 100 grama malina ili 2 rendane jabuke, posuto sjeckanim bademima.

RUČAK: riblji file pečen na roštilju sa bijelim lukom, maslinama i paradajzom. Salata od krastavica i feta sir.

UŽINA: pola šolje jogurta sa kašičicom sjemenki lana i mrkva.

VEČERA: Dva mala komadića jagnjetine sa špinatom kuhanim na pari. Velika pečurka filovana bijelim lukom i peršunom.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!