Zdrave navike koje će vam ublažiti menstrualne bolove

Savremena epidemiološka istraživanja pokazuju da 50 do 90 posto žena opisuje svoje menstruacije kao bolne, a samo ih nekolicina ode liječniku po pomoć. Uvođenjem ovih jednostavnih životnih navika menstualne bolove možete ublažiti sami.

1. REKREACIJA

Lagani oblik aerobne rekreacije poput hodanja, laganog trčanja ili joge može smiriti i ublažiti menstrualne bolove. Tokom vježbe povećava se cirkulacija krvi, a zbog oslobađanja hormona endorfina i serotonina ne samo da ćete vježbom ublažiti menstrualne grčeve, nego ćete se osjećati sretnije. Važno je pritom osluškivati svoje tijelo. Ako vam redovne vježbe pomažu smanjiti menstrualne tegobe, nastavite ih izvoditi, a ako pak u prva dva dana mjenstruacije vaš organizam treba mirovanje, dopustite mu to.

2. DUŽI SAN

Osjećaj pospanosti normalan je tokom prvih dana menstruacije i većina se žena s time nosi. Stoga se ne ustručavajte odspavati popodne ili ako ste u mogućnosti legnite u krevet ranije. San opušta tijelo i smanjuje bol.

3. PREHRANA

Nekoliko dana prije menstruacije pojačajte unos mliječnih proizvoda jer su oni bogati kalcijem, banana je dobra jer sadrži kalij i seratonin, a riba obiluje omega-3 kiselinama koje smiruju grčeve, dok zeleno povrće i piletina sadrže željezo koje se gubi menstruacijom. Izbjegavajte masnu, prženu i slanu hranu te alkohol i kofein.

Ako unatoč ovim životnim navikama i dalje osjećate menstrualne bolove, možete sebi pomoći toplim oblogom, vitaminima i raznim biljnim pripravcima, a u težim slučajevima i protuupalnim antireumaticima.