Zdrave grickalice: JEDNA ŠAKA SJEMENKI BUNDEVE ČUVA VAS OD 9 BOLESTI

Sjemenke bundeve su pravi izbor kada vam se nešto gricka, a ne znate šta. Umjesto nezdravog čipsa ili keksa izaberite ovu grickalicu koja je sjajna za fizičko, ali i psihičko zdravlje.

Sjemenke bundeve se u medicinske svrhe koriste već hiljadama godina. Bogat su izvor magnezijuma, kalcijuma, kalijuma, gvožđa, cinka i vitamina K. Odličan su izbor za grickanje jer su bogate omega 3 masnim kiselinama koje su tijelu potrebne za održavanje zdravlja srca i regulisanje krvnog pritiska.

Protiv raka
Istraživanje koje su sproveli španski naučnici je pokazalo da sjemenke bundeve sadrže jedinjenja koja se uspješno bore protiv ćelija raka. Još jedno istraživanje, ovog puta njemačkih naučnika, potvrdilo da žene koje su prošle kroz menopauzu i svakodnevno jedu sjemenke bundeve imaju za 23% manji rizik od nastanka raka dojke. Jednako efikasnim su se pokazale i sjemenke suncokreta.

Dobre za zdravlje prostate
Ulje sjemenki bundeve se koristi za liječenje povećane prostate (hiperplazije). Ovo ulje sadrži fitohemikalije i antioksidanse koji smanjuju nivo slobodnih radikala u tijelu i sprječavaju nastanak kancerogenih ćelija.

Ublažavaju simptome menopauze
Ako tražite prirodan način da poboljšate raspoloženje ili ublažite simptome menopauze, sjemenke bundeve su odličan izbor. One regulišu talase vrućine, glavobolju, smanjuju bol u zglobovima i smanjuju učestalost naglih promjena raspoloženja. Naučnici su dokazali da sjemenke bundeve povećavaju nivo dobrog (HDL) holesterola i regulišu krvni pritisak.

Smanjuju holesterol
Istraživanja su pokazala da sjemenke bundeve loš holesterol mogu da smanje za 13 posto, a nivo ukupnog holesterola za 10%. Takođe će smanjiti rizik od nastanka krvnih ugrušaka, bolesti kardiovaskularnog sistema, moždanog i srčanog udara.

Štite od dijabetesa
Sjemenke bundeve su bogate zdravim nezasićenim masnim kiselinama. Ustanovljeno je da su efikasne u regulisanju nivoa šećera u krvi i povećanju osjetljivosti tijela na insulin. Brojni stručnjaci dijabetičarima preporučuju sjemenke bundeve kao namirnicu za svakodnevno konzumiranje.

Dobre za mršavljenje
Bogat su izvor vlakana i proteina, materija koje su ključne u gubitku kilograma. Samo 30 gr sjemenki bundeve ima oko 5 gr proteina, što će vas duže držati sitima. Ipak, konzumirajte ih umjereno jer šoljica sjemenki sadrži oko 285 kalorija.

Poboljšavaju raspoloženje
Odlične su za fizičko, ali i psihičko zdravlje. Naučnici su ustanovili da sjemenke bundeve pokazuju odlične rezultate u smanjenju simptoma depresije. Odlične su za smanjenje stresa i anksioznosti.

Olakšavaju artritis
Naučnici su ustanovili da sjemenke bundeve imaju antiupalno djelovanje koje ublažava simptome artritisa. Ako patite od artritisa, svaki dan pojedite oko 30 gr sjemenki bundeve kako biste olakšali simptome artritisa.

Sprječavaju nastanak osteoporoze
Osobe kojima u tijelu nedostaje cinka treba da razmisle o tome da počnu da grickaju sjemenke bundeve. One su odličan izvor cinka, minerala koji je potreban za izgradnju kostiju. Samo četvrtina šoljica sjemenki bundeve sadrži čak 17 posto preporučene dnevne vrijednosti cinka.