Zbog ovih 5 navika u ishrani UBRZANO STARIMO, posebno za doručak

Jako je važno da održavamo optimalni nivo zdravlja, a to nam pomaže i da duže zadržimo mladolik izgled. Na to, pored fizičke aktivnosti, utiče naša ishrana. Doručak najvažniji obrok u toku dana, i na njega bi trebalo da obratimo posebnu pažnju.

Od jutra birajte namirnice koje će vam koristiti, uključujući vlakna i antioksidanse.

„Doručak vam daje priliku da unesete dovoljno voća i povrća za taj dan, a može vam pružiti dijetalna vlakna i hranu bogatu antioksidansima,“ kaže Roksana Ehsani, registrovana dijetetičarka sa Akademije za ishranu i dijetetiku.

Evo pet najgorih navika za doručak zbog kojih brže starite:

1. Ispijanje zaslađene kafe

„Ispijanje visokokaloričnih zašećerenih napitaka od kafe, poput latea sa ukusom ili ajs kafe ujutru, može vam dati neke kalorije iz mlijeka, sirupa i drugih zaslađivača koji se koriste, ali te kalorije vam neće osigurati postojano oslobađanje energije kasnije, kao što bi bio to učinio dobro izbalansiran obrok“, kaže Ehsani.

Vjerovatno ćete osjetiti nalet energije od šećera i kofeina, ali ako ne jedete ništa drugo, brzo ćete vidjeti da vam nivo energije ponovo pada.

Umjesto toga, ona predlaže da razmislite o odabiru lagane verzije i da za doručak popijete običnu crnu kafu, prenosi klix.ba..

2. Konzumiranje mesnih prerađevina

Meso za doručak je ukusno, ali nije dobar izbor za vaše tijelo.

„Ako s vremena na vreme jedete prerađeno meso, onda je to u redu. Međutim, ako ga jedete svaki dan, to je loša navika jer ćete imati manjak vlakana, a tijelo će dobiti zasićene masti i nitrate koji mogu izazvati stres. “, kaže.

3. Izbjegavanje hrane bogate antioksidansima

Ako je vaš tanjir za doručak pun hrane koja izgleda bljutavo, vjerovatno vam nedostaje tona vitamina i hranljivih materija.

„Nedodavanje boja na tanjir, kao što je izbjegavanje povrća ili voća, znači da propuštate da jedete antioksidanse, koji su ključni za sprječavanje bolesti i produženje dugovječnosti“, kaže Ehsani.

Da biste dobili više na svom tanjiru, Ehsani predlaže da u sendvič sa jajima dodate nekoliko listova spanaća i nekoliko kriški paradajza. Ili ako više volite da jedete nešto slatko poput vafla i voćnog jogurta, obavezno dodajte voće koje volite.

4. Ne unosimo dovoljno tečnosti

„Hidracija ne samo da održava vašu kožu gipkom, već i prenosi hranljive materije po cijelom tijelu. Ciljajte na 6 do 8 čaša tečnosti tokom dana“, kaže ona.

5. Preskačemo doručak

Ako preskočite doručak tokom dana, vjerovatno ne donosite najzdraviju odluku kada je u pitanju starenje.

Ako ste skloni da preskačete doručak, ona vam predlaže da razmislite o nečemu poput banane ili šake oraha.

A ako se ujutru osećate kao da ste previše siti da biste jeli, možda se zapravo prejedate u vrijeme večere. Možda je rješenje za doručak da malo smanjite veličinu porcije za večeru.