Zašto su Francuskinje vitke

Ako ste se ikad zapitali kako to da Francuskinje uspijevaju da ostanu u formi, uprkos tome što jedu delikatesne sireve, puter, zemičke i piju vina – onda ćemo vam skrenuti pažnju na knjigu Mirej Đulijano “Francuskinje se ne debljaju: tajna uživanja u obroku”.

Spisateljica je takođe Francuskinja, vitka i zgodna poput žena o kojima piše. Kao tinejdžerka došla je na školovanje iz rodne Francuske u Sjedinjene Američke Države, i kući se vratila sa primjetno većom tjelesnom težinom. Iako je imala francuske navike u ishrani, u Americi su njenu liniju upropastile velike porcije i mnogo slatkiša. Svoje iskustvo ona dijeli sa čitaocima.

Osnovne premise ove knjige su sljedeće: treba jesti samo dobru hranu visokog kvaliteta, i to u malim porcijama, i uživati u svakom zalogaju. Od čokolade do šampanjca, jedite lagano, osjećajte svim čulima i neka svaki obrok bude praćen zadovoljstvom; na taj način, biće vam sasvim dovoljne male porcije delikatesne hrane. Nijedna vrsta hrane nije zabranjena, zabranjene su samo velike porcije. Ne brojte kalorije, ne preskačite obroke, samo kontrolišite šta jedete!

Ova knjiga nudi tromjesečni plan, koji bi trebalo, ako ga primijenite, da promijeni vaš način ishrane. Mnogima će se dopasti činjenica da ovaj plan ne podrazumijeva aerobik, teretanu niti slične naporne fizičke aktivnosti, već se preporučuje aktivan dnevni raspored i mnogo šetanja. Autorka objašnjava kako možete usvojiti francuski stil ishrane i kretanja da biste uspješno kontrolisali svoju tjelesnu težinu.

Preporučena ishrana podrazumijeva lagane supe, ribu, povrće i voće. Poželjno je voditi svoj dnevnik ishrane da biste lakše primijetili kada najviše unosite nepotrebne kalorije i koje su to namirnice u pitanju, kako biste mogli da bolje prilagodite svoje navike novom načinu ishrane. Autorka poručuje – ne treba da se odreknete svoje omiljene hrane, iako ne spada u zdravu hranu, već treba samo rjeđe da jedete takve namirnice i u manjoj količini.

Pošto ste zabilježili slabosti svoje ishrane, autorka vas podstiče da unesete sitne izmjene, recimo da pijete više vode, radi hidratizacije kože i svježine moždanih ćelija.

Ova autorka ne nudi restriktivnu dijetu, već pozitivan pristup, koji uključuje i namirnice koje većina uobičajenih dijeta isključuje, na primer vino, čokoladu, čak i bijeli hljeb.

Ako vodite računa o tome da su namirnice koje unosite visokog kvaliteta i da su porcije male – uživaćete, a vaše tijelo će ostati vitko.

 

Komentari

komentara