Zašto su dejstva čia sjemena na organizam neprocjenjiva

Nutricionisti čia sjeme često nazivaju “magičnom” namirnicom, a saznajte i zbog čega.

Ovo ljekovito sjeme mnogi definišu kao “magičnu” sjemenku, namirnicu koja čini mala čudesa unutar našeg organizma.

Šta je čia sjeme?

Vjerujemo da veliki broj vas nikada nije čuo za ovo sjeme, iako ono postoji već nekoliko hiljada godina. Asteci prvi spominju čia sjeme kao osnovnu hranu koju su koristili u sklopu religijskih obreda ali i medicinske svrhe.

Koje su osnovne beneficije čia sjemena?

Čia je biljka najbogatija sa Omega 3 masnim kiselinama, proteinom i vlaknima, a takođe sadrži značajan broj vitamina, minerala i antioksidansa. Čia sjeme je odlično za regeneraciju kože, ali i sagorijevanje masti, jača organizam i pozitivno utiče na organe za varenje. Nutricionisti se slažu da je čia sjeme jedno od najboljih koje možete da konzumirate ukoliko se osjećate slabo, bez energije jer utiče na rad mišića, i oslobađa energiju u vašem tijelu pa ga često koriste sportisti.

Ovo seme sadrži i 37 % prehrambrenih vlakana koji podstiču rad crijeva. Dijete, odnosno striktna ishrana bazirana na konzumiranju ovog sjemena se pokazala sjajnom kao vid prevencije od raka debelog crijeva.

Zbog čega je čia sjeme dobro za kožu, kosu i nokte?

Čia sjeme sadrži i Omega 6 masne kiseline, antioksidante (samo jedan gram čia sjemena bogatiji je antioksidantima čak četiri puta više od svježih borovnica) i proteine koji su i te kako bitni za zdravlje kože.

Studije su pokazale da konzumiranje čia sjemena takođe utiče na zdravlje kose i noktiju shodno činjenici da je čia veliki izvor proteina (20%) koje tijelo mora konstantno da ima ne bi li odražavao i štitio korijen dlake, odnosno noktiju koji su i napravljeni od proteina keratina.

Koliko sjemenki je potrebno pojesti da bismo videli dejstvo?

Kašika čia sjemenki na dan se preporučuje, i ne više od toga jer čia sadrži dosta vlakna koji mogu da preopterete sve koji imaju senzitivan stomak.

Kako možemo da konzumiramo čiu?

Čia sjeme je vrlo blagog i prijatnog ukusa, a najjednostavniji način je da sjemenke izblendujete za neki smuti, ili da ih stavite u neku vitaminsku, laganu salatu, a možete ih jesti i same. Trik je potopiti ih na 15 minuta u vodu, taman da narastu  do veličine koja je 10 puta veća od njihove uobičajne.

Kao i sa ovsenom kašom, što je sjeme veće, prije će vaš stomak osloboditi hormone koji će vas “obavijestiti” da ste puni. Ovo sjeme kada se potopi u kokosovo mlijeko i izblenduje sa bademom, ananasom postaje jedna vrlo ukusna a pritom zdrava poslastica.

(NovostiMagazin)