Zašto neki ljudi pričaju u snu: NORMALNA POJAVA ILI ZNAK ZA UZBUNU!?

Svima nam se ponekad dešava da pričamo u snu, a da to ni ne znamo sve dok nam neko ko je spavao blizu nas to ne kaže.

Iako je pričanje u snu bezopasno i ne zahtijeva nikakav medicinski tretman, bitno je da otkrijemo šta zapravo uzrokuje tu pojavu. Istraživanja su otkrila da je oko 66 odsto ljudi tokom svog života doživjelo epizode razgovora tokom sna. To svakako nije neuobičajena pojava, ali postoje određene stvari koje mogu da utiču na to da budete skloni razgovorima tokom sna. Na neke od njih možete da utičete kako biste imali bolji i lakši san.

Genetika
Studije u Finskoj i Japanu otkrile su da blizanci često govore tokom sna, što takođe uključuje i mjesečarenje, hodanje u snu, kao i noćne more. Takođe, utvrđeno je da djeca čiji roditelji često pričaju kada spavaju, će se najvjerovatnije suočavati sa istim problemom.

Nedostatak sna
Medicinski stručnjaci ovo objašnjavaju time da osobe koje su pod stresom ili imaju konstantan nedostatak sna, često imaju tendenciju da mrmljaju tokom spavanja. Kada se ne odmorimo dovoljno, to svakako može uticati i na naš nervni sistem, ali i na kvalitet spavanja. Veća je vjerovatnoća i da ćemo imati ružne snove ako smo pod stresom.

Poremećaji spavanja
U poremećaje spavanja, pored pričanja u snu, spada i mjesečarenje. To može biti veliki problem jer takve osobe često ustaju iz kreveta dok spavaju, zbog čega se mogu ozbiljno povrijediti ali i uznemiriti svoje ukućane.

Određeni lijekovi
Postoji mnogo lijekova koji kao neželjeni efekat imaju poremećaj spavanja. Takvi lijekovi uglavnom utiču na kontrolu mišića tokom sna. Povećanje tonusa mišića može izazvati udaranje, skakanje iz kreveta, ustajanje… Neki lijekovi poput antidepresiva takođe kao neželjeni efekat imaju brbljanje u snu.

Ne postoji adekvatan način da spriječimo pričanje u snu, ali promjena nekih svakodnevnih navika nam može biti od pomoći da takvu pojavu kontrolišemo. Kako biste imali zdrav san, najprije izbjegavajte da jedete visokokaloričnu hranu pred spavanja, izbjegavajte kofein kasno uveče ili neposredno pred san, ali i namjestite se u udoban položaj za spavanje.

error: Content is protected !!