Zašto je zdravije ležati na podu nego u krevetu? Azijati tvrde da tako nestaje stres, kičma je zdravija, reguliše se krvotok…

Kada smo već naviknuti da ležimo u udobnom, toplom i mekom krevetu, spavanje na tankom dušeku na podu sigurno će donijeti bolove u leđima. Međutim, poslije samo nekoliko noći provedenih spavajući na podu ili ležeći preko dana, osjetit ćete nevjerovatnu razliku! Ovo je devet najvećih zdravstvenih koristi koje po ljudski organizam ima ležanje na podu:


Postoji poseban razlog zašto većina Azijata više voli da spava na podu koristeći tanke dušeke umjesto mnogo udobnijeg kreveta. Nije u pitanju opsjednutost načinom života koji praktikuje jednostavnost, već zaista postoje nevjerovatne zdravstvene prednosti, koje ostatak svijeta gotovo da i ne poznaje!

Naime, Azijati vjeruju da postoji više prednosti ležanja i spavanja na podu, jer što smo bliži zemlji, to se našem tijelu isporučuje više energije. Ovo nije samo sujeverje, već je u velikoj mjeri podržano naučnim istraživanjima i dokazima.

Kada smo već naviknuti da ležimo u udobnom, toplom i mekom krevetu, spavanje na tankom dušeku na podu sigurno će donijeti bolove u leđima. Međutim, poslije samo nekoliko noći provedenih spavajući na podu ili ležeći preko dana, osjetit ćete nevjerovatnu razliku! Ovo je devet najvećih zdravstvenih koristi koje po ljudski organizam ima ležanje na podu:

1. Za zdravu kičmu i pršljenove
Kada spavamo u krevetu čiji je dušek posebno mekan, sigurno nemamo u vidu da će nam se kičma i pršljenovi saviti i formirati krivu koja može biti loša po naše dugoročno zdravlje. Zbog toga je ležanje na čvrstom odlična stvar za našu kičmu. Štaviše, kičma je središte našeg nervnog sistema, pa će i njeno zdravlje uticati na taj sistem i najviše na njegov centralni organ, a to je mozak.

2. Drži ramena čvrstim i zategnutim
U previše mekanom madracu ramena se savijaju i pretjerano opuštaju. Kada ležimo na podu, naše tijelo će biti primorano da se podesi prema patosu koji je čvrst i nemilosrdno ravan. Sama anatomija ramena će onda prosto slijediti takve okolnosti, što će značiti čvrsto i utegnuto držanje ramena pri hodanju i u stojećem stavu.

3. Odlično za vrat
Skoro svako pokretanje našeg tijela u bilo kojoj situaciji neizostavno prati savijanje u vratnom dijelu. Ovakav položaj stalnog napora u toj regiji veoma opterećuje naš vrat. Ležanje na podu primoravaće naš vrat da bude pozicioniran paralelno sa plafonom. Zato je ovo zaista odlična vratna vježba, slična onoj kada pokušavamo da spavamo bez ikakvog jastuka.

4. Održava stav tijela
Iz prethodno navedenih koristi moglo se vidjeti kako se ležanje na podu odražava na pravilno držanje tijela. Pravilan tjelesni stav znači sve ono što smo do sada istakli, a to je zdrava kičma i pršljenovi sa pravim vratom i čvrstim ramenima. Ležanje na podu može da učini to da držanje našeg tijela bude perfektno u svakom trenutku.

5. Olakšava glavobolju
Postoji mnogo faktora koji uzrokuju glavobolju. Iako neki od njih mogu biti zaista loš znak, ako se glavobolja samo povremeno javlja kada smo pod stresom ili osjećamo nedostatak sna, onda je to normalno. Što manja upotreba lijekova za glavobolju je veoma preporučljiva, pa umjesto analgetika korisno je ležati na podu kako bi glavobolja bila olakšana ili sasvim otklonjena. Ovo je ujedno i najprirodniji način da se izborimo sa lakim migrenoznim bolovima.

6. Instant rješenje za nadimanje
Iako su potrebne dodatne studije o povezanosti, postoje izvjesni dokazi da ležanje na podu može veoma brzo da riješi nadimanje u stomaku. Iako je potrebno da se otkriju glavni uzroci ove pojave, ležanje na ravnom patosu može nam pomoći da ublažimo simptome nadimanja.

7. Balansira protok krvi
Jedan od vodećih faktora koji može izazvati glavobolju je kada glava ne dobija dovoljno kiseonika, pa krv ne može optimalno da protiče. Glavna funkcija krvi nije samo da donosi hranu već i kiseonik. Kada ležimo na podu to nam može pomoći da se uravnoteži protok krvi u našim sudovima i onda se krv raspoređuje ravnomjerno u organizmu.

8. Umiruje um
Mora da postoji dobar razlog zašto većina mentalnih terapeuta traži od svojih pacijenata da leže na kauču tokom konsultacija. To je zato što ležanje može pomoći da se um stabilizuje i primiri. Kad god osjećamo da smo pod stresom, zašto ne bismo jednostavno legli na pod i primirili se. Bićemo iznenađeni koliko je zapravo efikasan ovaj veoma jednostavan potez za naš um.

9. Opušta tijelo
Ne samo zbog uma, već ležanje na podu može biti korisno i za naše tijelo. Nakon veoma dugog i iscrpljujućeg dana na poslu, prva stvar o kojoj razmišljamo je tuširanje i krevet. Uz ovo bismo mogli da dodamo još jedan ritual koji će nam i te kako pomoći da opustimo svoje tijelo, a to je ležanje na patosu. Zato, osvježeni poslije tuširanja namjestimo posteljinu na podu i zaspaćemo kao bebe!