Zašto je proljetni detoks izuzetno važan: Izbjegnite glavobolju, depresiju i pad imuniteta!

Dušica Ranđelović, sertifikovani maser-terapeut i vlasnica Studija za eliminaciju celulita “DR” iz Beograda

Sa proljećem stižu nam i svježe namirnice i samim tim olakšava nam se način ishrane. Najbolje vrijeme za detoks je upravo sada da bi izbjegli poznati proljećni umor koji rijetko koga zaobiđe. Proljećni umor pokazuje da naš sistem regeneracije ne radi dobro i da je status organizma poremećen.
Nakon duge zime, kada u našoj prehrani nedostaje svježeg voća i povrća, mogu se pojaviti neugodni simptomi poput hroničnog umora, glavobolje, depresije i pada imuniteta. Iskoristite proljeće kako biste napunili organizam vitaminima i mineralima, očistili ga od toksina i pripremili za sljedeće razdoblje.

Iako detoksikaciju možete napraviti u bilo koje doba godine, proljeće je najbolje vrijeme za to. U prirodi je proljeće doba buđenja, obnove i rasta. Ritam našeg tijela povezan je s ritmom prirode. Za naš organizam proljeće je vrijeme regeneracije. Zbog toga je to idealno doba za čišćenje organizma.

Detoks je neophodan s vremena na vrijeme svima, prosto zbog današnjeg ubrzanog načina života. Kako nisam pobornik bilo kakvih ekstrema, tako isto i ne mislim da je dobro iscpljivati organizam na bilo koji način, tako da ću vam predložiti moje viđenje detoksa oganizma.

Šta je detoks?

No, krenimo redom. Prvo da vidimo šta je to detoks?
Najkraće rečeno, detoks je čišćenje tijela od otrova. Koliko god zvučalo fensi reći da si na nekom detoks programu u realnosti uopšte nije tako jer skoro svi programi uključuju pa, skoro ništa sem tečnosti. Detoksikacija jeste čišćenje organizma, ali nikako ne znači gladovanje.

Osnovni principi detoksa su: unošenje što više tečnosti (biljni čajevi su ovdje od izuzetne važnosti), izbjegavanje kafe i alkohola, jedenje što više povrća i voća, jedenje što više sirove hrane, izbjegavanje rafinisanih ulja, šećera, brašna, testenine, pirinča, soje, margarina i prerađene hrane.

Svima koji se odluče za detoksikaciju savjetujem sljedeće: birajte laganu hranu – supe, dinstano povrće, posno meso, ograničite mliječne proizvode i izbacite sir s jelovnika. Dalje, tokom čišćenja organizma se preporučuju joga i meditacija (lično mislim da bi meditaciju trebalo da praktikujete svakodnevno), sauna, tople kupke i izbjegavanje stresa. Znam da svi kažu i da je lako reći ali ako ste riješili da čistite tijelo- onda čistite i um. Obavezno pijte biljne čajeve za čišćenje organizma.

Ne smijete gladovati!

Ishrana bazirana na voću i povrću će pomoći tijelu da se očisti od nagomilanih toksina. Poznato je da je voće prirodni “čistač” organizma. Zahvaljujući nutrijentima koje sadrži – u vašem organizmu se razgrađuju toksini. Voda i vlakna koje sadrži voće poboljšava probavu i pomaže brže izbacivanje štetnih materija.

Manji, a učestali obroci dovode do ubrzavanja metabolizma, a posljedično i do mršavljenja, ne izgladnjivanja. Šta radite svom tijelu kada mu priuštite čari gladovanja? S obzirom da organizam ne zna kada će dobiti svoju novu porciju goriva, kreće da sve što unesete taloži i čuva kao rezervu. Dakle, usporavate mu rad umjesto da ga ubrzate. Nikako!

Uglavnom, proljeće je pravo vrijeme da pročistite svoj organizam od toksina. Ukoliko odvojite vrijeme da mislite na svoj organizam, osjetićete benefite na više polja: imaćete više energije, jasnije ćete razmišljati i što je najbitnije, dovešćete tijelo i um u balans. A kada detoksikujete tijelo, nemojte da zapostavite um, jer, kakve su ti misli- takav ti je život.

 Šta se još preporučuje tokom detoksikacije?

Odmarajte se! Odmor je vrlo bitan za regeneraciju vašeg tijela. Pođite ranije na spavanje. Tokom detoksikacije potrebno vam ja najmanje 8 sati sna.

Lagano vježbajte. Hodanje, joga, tai chi, rastezanje, vježbe disanja – sve to povoljno djeluje na čišćenje organizma od toksina. Izbjegavajte iscrpljujuće vježbe.

Provedite više vremena u prirodi, šećući i udišući svježi zrak. Kisik je osnovni element života. Svježi zrak poboljšava energiju i vitalnost, a negativni ioni, koji se nalaze u zraku u prirodi, pozitivno djeluju na vaše zdravlje.

Promijenite načine prehrane i pripremanja hrane. Umjesto prženih i pečenih namirnica konzumirajte što više svježeg voća i povrća.

Isprobajte kuhanje na pari – kod ovog načina kuhanja u namirnicama ostaje najviše vitamina i minerala. Pripremite vlastite domaće sokove od voća i povrća.

Prijedlog jelovnika

Odmah nakon ustajanja: Popijte 2 čaše mlake vode s limunom ili bez limuna.

Doručak: Kašasti sok po želji.

Međuobrok: Voće ili suho voće s orašastim plodovima (bademi, lješnjaci, indijski oraščići i sl.). Svježe voće možete konzumirati koliko god želite. Međutim, nemojte pretjerati sa suhim i orašastim voćem jer ono sadrži puno kalorija.

Ručak: Puno salate, kuhane žitarice ili mahunarke, kuhano povrće začinjeno maslinovim uljem.

Međuobrok: Voće ili suho voće s orašastim plodovima.

Večera: Zeleni kašasti sok ili čaša mlijeka s integralnim keksićem.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!