Zašto je ponekad zdravo reći “NE”

Ponekad je neophodno reći „NE“, prije svega zbog smanjenja nepotrebnog stresa i vlastitog zdravstvenog benefita. Reći „NE“ nije nužno sebično. Kad odbijete novu obavezu, poštujete svoje postojeće obaveze i osiguravate da ćete im moći posvetiti kvalitetno vrijeme. Kad ste prezauzeti i pod velikim stresom, veća je vjerovatnost da ćete se osjećati iscrpljeno i da ćete se možda lakše razboljeti 

Kada reći „NE“?

Ponekad je teško odrediti koje aktivnosti zaslužuju vaše vrijeme i pažnju. Koristite ove strategije za procjenu vlastitih obaveza – i mogućnosti.

− Usredotočite se na ono što je najvažnije. Zapitajte se je li vam nova obaveza važna. Ako je to nešto zbog čega imate snažan osjećaj, svakako to učinite. Ako nije, pustite.

− Izvagajte omjer šansi koje nova obaveza donosi u prilog ili protiv stresa! Razmišljate li o novoj aktivnosti kratkoročno ili dugoročno? Nemojte osjećati krivnju ili pristati na zahtjev koji biste radije odbili zbog osjećaja krivnje ili obaveze. To će vjerovatno dovesti do dodatnog stresa i ogorčenosti.

− Prespavajte odluku ili barem odvojite vrijeme da dobro razmislite prije nego nešto prihvatite kao obavezu.
I na kraju, kako zapravo reći „NE“?

− Jednostavno to recite. Nemojte reći “nisam siguran/a” ili „mislim da ne mogu“. To se može protumačiti kao da kasnije možda možete reći da.

− Budite kratki. Navedite razlog odbijanja zahtjeva, ali nemojte ići dalje, izbjegavajte detaljna opravdanja ili objašnjenja. Budite jasni i odlučni.

− Budite iskreni. Nemojte izmišljati razloge da izađete iz obaveze. Istina je uvijek najbolji način.

− Uprkos tome što ćete reći „NE“, ispoštujte druge tako što ćete im se zahvaliti za ponudu koju odlučite odbiti.

− Budite spremni za ponavljanje. Možda ćete morati odbiti zahtjev nekoliko puta prije nego što druga osoba prihvati vaš odgovor. Mirno ponovite svoje „NE“, sa ili bez izvornog obrazloženja, po potrebi.