Zanimljivi savjeti ruskih stručnjaka kako pravilno piti vodu: Dnevno pijte 30 ml čiste vode na 1 kg težine!

Organizam odraslog čovjeka sastoji se od 65% vode, a s godinama, naročito poslije šezdesete, ovaj procenat pada na 57%. Nedostatak vode postepeno vodi do dehidratacije, što za sobom vuče bolesti i prijevremeno starenje. Opšta malaksalost i glavobolja prvi su znaci dehidratacije.

Takođe, mogući su bolovi u zglobovima, povišena tjelesna temperatura, slabost, gorušica, uznemirenost, depresija, hronični umor. Ako pravilno pijemo vodu, možemo znatno poboljšavati svoje stanje i čak donekle odgoditi proces starenja.
Ovo su osnovna pravila kako, koliko i kada piti vodu:

1. Dnevno pijte 30 ml čiste vode na 1 kg težine. Na primjer, ako je težina vašeg tijela 50 kg, onda je dnevna norma 1,5 l vode.
2. Drugi napici, kao što su čaj, kafa, limunada… ne hidriraju organizam već, naprotiv, ubrzavaju proces dehidratacije.
3. Temperatura pijaće vode trebalo bi da bude oko 30°C. Previše hladna voda primorava organizam da troši veću količinu energije na proces njene asimilacije.
4. Koristite za piće samo čistu pijaću ovdu. Trudite se da manje pijete gaziranu vodu jer stimuliše lučenje želudačnog soka i izaziva osjećaj gladi.
5. Pijte vodu pomalo, u manjim gutljajima, a ne naiskap.
6. Dan započinjite i završavajte čašom pitke vode. Pijte vodu izjutra (odmah poslije buđenja), pošto noću organizam gubi vlagu.
7. Ispravno je piti vodu 30 minuta prije jela. Trudite se da ne remetite varenje – ne pijte vodu (čaj, kompot, sokove) odmah po uzimanju hrane – neka prorade fermenti za varenje. Vodu možete piti sat i po do dva poslije jela.
8. Kada je vrućina, prije izlaska na ulicu popijte jednu do dvije čaše vode. Obilno ispijanje vode nije dobro jer izaziva suprotan efekat, tj. jača znojenje, što dovodi do dehidratacije.
9. Za vrijeme prehlade ili poslije preživljenog stresa neophodno je da povećate dnevnu dozu vode (oko 1,5 puta).
10. Pijte vodu prije fizičkog napora, za vrijeme rada i nakon njegovog završetka.
11. Nemojte „prigušivati“ vodom osjećaj gladi. Voda će rastvoriti fermente za varenje i poremetiti proces varenja.
12. Hladni napici, napici s ledom, pa i hladna voda, skraćuju vrijeme boravka hrane u želucu od četiri do pet sati na 20 minuta.
13. Ako ste poželjeli nešto da prezalogajite, prvo popijte malo vode. Tako ćete savladati apetit pošto naš organizam nije sposoban da razlikuje osjećaj gladi od žeđi (često se ispostavi da je ovo baš žeđ!). čak i ako se spremate da pijete kafu ili čaj, popijte prvo malo vode. U sokove uvijek dodajte pola čaše čiste vode.
14. Obezbijedite sebi pristup pijaćoj vodi tokom cijelog dana. Uvijek nosite sa sobom flašicu s pijaćom vodom. Uvedite pravilo da na svaki sat pravite pauzu u radu kako biste popili malo vode.
15. Naučite se da spremate za piće otkravljenu (silicijumsku, optočnu, srebrnu) vodu. Ako nema otkravljene vode, pijte izvorsku, ona takođe spada u „živu“ vodu.
16. Ne pijte hlorisanu vodu. Najjednostavniji i najjeftiniji način dezinfikovanja vode jeste njeno držanje na suncu u providnoj posudi tokom pet sati. Za ovo vrijeme iz vode će izaći svi štetni gasovi, a UV zraci uništiće većinu bakterija.
17. Pripremite vodu za naredni dan tako što ćete uveče staviti da odstoji nekoliko čaša vode ili staklenu teglu s vodom (najbolje glineni bokal jer je u njemu voda slična „živoj“ vodi, bakarnu ili emajliranu posudu – efekat je isti).
18. Ne zaboravite da popijete vode poslije posjete toaletu. Ovo će uspostaviti balans vode u organizmu.
19. Prije nego što popijete običnu ovdu iz česme (ne otkravljenu), trebalo bi da je 42-49 (broj djeljiv sa sedam) puta prelijete iz jedne čaše u drugu, bar deset puta promućkate u flaši ili dobro promiješate kašičicom u čaši. Tako će se voda osloboditi štetnih letećih supstanci: hlora, amonijaka i drugih gasova, zasititi kiseonikom i u izvjesnom stepenu promijeniti svoju strukturu, tj. postaće „strukturisana“.
20. Prije nego što pristavite vodu da ključa, protočna voda treba 24 sata da odstoji u posudi (tačka 16), da bi iz nje izvjertili štetni gasovi – hlor i fluor. Imajte na umu da duža upotreba ključale vode dovodi do smanjenja imuniteta.
21. Ne ostavljajte vodu da ključa dvaput (ključanje treba da bude jednokratno i da ne traje dugo). Pri ponovnom ključanju iz vode isparava mnog kiseonika i povećava se količina štetne, teške, deuterijumske vode. Ne budite lijeni da svaki put u čajnik ili džezvu sipate svježu vodu.
22. Ne pijte ključalu vodu koja je dva-tri dana odstojala u čajniku ili bokalu.
23. Ne koristite vruću vodu iz slavine za pripremanje hrane, u nju se dodaju štetne supstance.
24. Možete uraditi aktivizaciju bioenergetskog polja vode rukama, pogledom, krštenjem ili molitvom. Posuda s vodom obrađena desnom rukom daje vodu s baznim svojstvima, a ona obrađena lijevom – s kiselim.
25. Na kraju, dok ispijate idealno čistu vodu, stupite sa njom u kontakt, gledajte u nju ishićeno i voda će primiti vaše vibracije, ući će s vama u rezonancu i preuzeti vašu želju da budete zdravi.

KLJUČNIH 200 ML VODE

Imajte na umu da naš organizam tokom 15 minuta može da preradi samo 200 ml vode, ostalo dospijeva u mokraćnu bešiku, ne donoseći organizmu korist.

ZAMKA S HLADNIM NAPICIMA

Činjenicom da hladni napici izazivaju osjećaj gladi uspješno se koriste prepredeni proizvođači brze hrane, nudeći uz jelo napitke s ledom. Kao posljedicu toga, čovjek ne osjeća sitost i unosi mnogo više hrane nego što mu je potrebno. Odatle i problem većine ljubitelja „brze hrane“ – gojaznost. Pored toga, povećava se opterećenje na crijeva, što može da izazove njihovu upalu i disbakteriozu.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!