Zahvaljujući ovakvoj ishrani, Grci ne boluju od holesterola, viška kilograma, visokog pritiska…

Saznajte koje namirnice bi trebalo da jedete, ali i koje da izbjegavate, da biste bili zdravi i mršavi kao ljudi koji žive oko Sredozemnog mora. Mediteranska ishrana uglavnom se fokusira na unos maslinovog ulja, kao važan izvor korisnih masti i jedina je na svijetu kojoj Svjetska zdravstvena organizacija do sada nije pronašla manu! Jednostavno, ona je najzdravija od svih!

Izraz mediteranska ishrana se ustalio u govoru nutricionista, a za sve kojima nije jasno šta ona predstavlja, ovo su osnovna načela i pravila tog tipa ishrane.

Dakle, mediteranska ishrana podrazumjeva:

Piti male količine jogurta i jesti posebne vrste sira, jer sadrže kalcijum

Konzumiranje integralnih žitarica i skroba, kao što su tjestenine, hljeb, riža, bulgur, mekinje i krompir

Upotreba ribe, koja se obično ili griluje ili kuha, jede se više puta sedmično, a najviše se preporučuje tuna, losos ili skuša, dok se sasvim izbjegava pržena riba

Jesti kuhana jaja nekoliko puta sedmično

Jesti crveno meso, ali ne više od jednom sedmično

Jesti dva vegetarijanska jela bar jednom sedmično

Konzumiranje različitih vrsta mahunarki, povrća, ljekovitog bilja, žitarica, svežeg voća, kako bi se smanjio LDL holesterol u organizmu, što dovodi do gubitka težine

Obavezni su orasi, jer sadrže visok procenat masti, a osim njih poželjni su i bademi, uz oprez da se ne konzumiraju pretjerano

Uvijek koristiti maslinovo ulje umesto maslaca i drugih ulja

Jesti svježe voće umjesto slatkiša

Piti kafu i čaj, ali bez šećera i umjereno

Namirnice koje se nikada na nalaze na meniju mediteranske kuhinje:

Prerađena hrana

Pržena hrana (pomfrit, pileća krilca, sve prženo u dubokom ulju)

Brza hrana (peciva, roštilj, hamburgeri, pica)

Pića sa visokim procentom šećera, kao što su razna gazirana bezalkoholna
pića i njihove dijetalne varijante, kao i industrijski proizvedeni sokovi

Kobasice, hamburgeri i slanina (mesne prerađevine)

Torte i kolači

Visoko kalorične prerađevine od mesa.

error: Content is protected !!