Za sve one kojima je stalno hladno: VINO I ALKOHOL VAS NEĆE UGRIJATI!

Stigli su nam ledeni dani i mnogima je teško da se zagriju, naročito ako, zbog prirode posla, dosta vremena provode napolju.

Iako je topla odjeća preduslov za dobru izolaciju tijela i zaštitu od mraza, postoji još par stvari na koje treba obratiti pažnju tokom zime.

Neka vam snijeg i minus ne budu izgovor da ne izlazite iz kuće! Dovoljno je pola sata hodanja dnevno, a poželjno je i sat vremena. Osim što podiže temperaturu tijela, fizička aktivnost je dobra za opšte stanje organizma – podiže imunitet, jača mišiće, održava zdravlje kardiovaskularnog sistema i još mnogo toga.

Najbolje je provoditi vrijeme u prirodi, na čistom vazduhu. Ako živite u gradu, onda bar otiđite do parka, umjesto da se šetate ulicama.

Nosite udobnu, toplu i slojevitu odjeću, najbolje od prirodnih materijala poput vune i pamuka u kojima koža diše. Baš kada je oblačenje u pitanju, često mnogi prave grešku, pa radije obuku jedan deblji džemper ili duks umjesto na primjer dva tanja sloja.

Takođe, ne treba zaboraviti na kapu, jer se velika količina toplote tijela odaje putem glave.

Iako mislite da bi vas kuhano vino dobro ugrijalo, nemojte piti alkohol kako biste podigli temperaturu. Ovo je jedna od najvećih zabluda u koju mnogi vjeruju, a ustaljena je i dalje jer alkohol prividno stvara efekat toplote. Međutim, to je samo trenutno usljed širenja krvnih sudova u koži. U isto vrijeme, alkohol odvlači toplotu od vaših vitalnih organa pa će vam uskoro biti još hladnije. Najbolji način da se ugrijete jesu topli napici poput čaja, šolje kakao napitka ili tople čokolade.

I još jedna važna stvar, koja nema veze za zagrivanjem tijela, ali je veoma važna zbog zdravlja uopšte – vodite računa o hidrataciji!

Tokom zime često zaboravimo na vodu jer nam niske temperature ne izazivaju toliku potrebu za ovom dragocjenom tečnošću. Međutim, voda je neophodna svakog dana za zdravlje svake naše ćelije, za pravilno funkcinosianje tijela, za metabolizam, fiziološke funkcije i još mnogo toga. Pijte minimum šest čaša vode dnevno. Ne čekajte da ožednite, jer ćete tada vjerovato već biti prilično dehidrirani.