Za jak imunitet: UZIMAJTE CINK I SELEN, A IMA IH U OVIM NAMIRNICAMA

U ovom periodu, vrlo je važno ojačati imuni sistem. Najbolji način da se tijelo osnaži je uravnotežena ishrana koja se sastoji od niza minerala i vitamina, dovoljno sna, kao i redovna fizička aktivnost. Pored vitamina C i D, minerali cink i selen igraju značajnu ulogu u jačanju imuniteta.

Cink
To je oligomineral koji podstiče neutrofile i NK ćelije koje se bore protiv virusnih infekcija. Ima značajnu ulogu u jačanju imuniteta, može pomoći da se smanji učestalost infekcija, kao i njihovo trajanje. Nedostatak cinka dovodi do zastoja u razvoju, smanjenog apeptita, sporog zarastanja rana, sklonosti infekcijama.

U ovim namirnicama ćete pronaći cink: žitarice, špinat, sjemenke – sušene lubenice, sjemenke bundeve, suncokreta, čia sjemenke, pivski kvasac, ostrige, soja, orašasti plodovi – kikiriki, bademi, orasi, voće – avokado, banane, kivi, jagode, breskve, povrće – krastavci, zelena salata, masline, luk, grašak, špinat, batat, paradajz, kakao (crna čokolada)

Selen
Selen je ključni hranjivi sastojak za imunološku funkciju, a takođe je antioksidans koji pomaže da se pojača odbrana tijela protiv bakterija i virusa. Naučnici su ustanovili da su ljudi sa niskim nivoom selena podložniji razvoju oboljenja.

error: Content is protected !!