Vježbanje je najbolji lijek za stres i tjeskobu

Osjećate se tjeskobno? Svako drugačije reaguje na stres, ali svima nam je zajedničko jedno: redovno vježbanje smanjuje štetne posljedice stresa.

Stres utječe na svakog od nas na različite načine. Možda osjećate fizičke (poput glavobolje, napetih ili bolnih mišića ili problema sa spavanjem) ili emocionalne simptome (poput osjećaja tjeskobe ili depresije ili oboje). Zdrave navike, uključujući redovnu fizičku aktivnost poput hodanja, mogu pomoći u smanjenju ili sprečavanju nekih štetnih efekata stresa.

Stres pokreće lanac događaja. Tijelo reaguje oslobađanjem hormona adrenalina koji privremeno ubrzava disanje i otkucaje srca, a krvni pritisak raste. Ovaj hormon priprema organizam na reakciju „borbe ili bijega“. Kada je stres konstantan (hroničan), vaše tijelo ostaje u „velikoj brzini“ danima ili sedmicama, a hronični stres može oslabiti vaš imunološki sistem i izazvati neugodne fizičke simptome, poput glavobolje i želučanih problema.

Kako aktivnost može pomoći?
Redovna fizička aktivnost može poboljšati kvalitetu života i ublažiti stres, napetost, anksioznost i depresiju. Možda ćete primijetiti da se osjećate dobro već odmah nakon vježbanja, a također ćete vremenom vidjeti poboljšanje ukupnog osjećanja dobrobiti, kada fizička aktivnost postaje redovni dio vašeg života. Fizička aktivnost može:

– osloboditi od stresa i djelovati umirujuće,

– poboljšati raspoloženje i pomoći vam da jasnije razmišljate,

– pomoći da prestanete pušiti,

– pomoći u kontroli apetita,

– pomoći vam da smršate ako imate prekomjernu težinu ili da održavate zdravu težinu,

– obezbijediti vam više energije i izdržljivosti,

– sniziti krvni pritisak,

– povećati nivo “dobrog” HDL holesterola,

– sniziti rizik od razvoja srčanih bolesti i moždanog udara,

– pomoći u kontroli šećera u krvi,

– poboljšati kvalitet spavanja,

– pomoći da se osjećate bolje i da izgledate bolje.