Vitamin K je prirodni zaštitnik kostiju i srca

Vitamin K je često zapostavljen kod konzumacije jer ga baš ne prati medijska pompa kao kod ostalih ”slavnih” vitamina. Poznat je kao koagulacijski vitamin, što znači da omogućuje normalno zgrušavanje krvi, pa je zato i nazvan vitaminom K. Znači, ako imate nedostatak ovog vitamina zgrušavanje krvi vam neće dobro funkcionirati, pa možete, u najgorem slučaju, iskrvariti.

Osim toga, vitamin K sprječava nastanak arterioskleroze, ostalih bolesti krvožilnog sustava i moždanog udara. Naime, on djeluje dvojako: osim što štiti arterije od zakrčenja, pošto sprječava da se kalcij u krvi taloži na stijenke krvnih žila, on uklanja i već postojeća zakrčenja.

Vitamin K topljiv je u mastima, pa se skladišti u masnom tkivu i jetri te ima važnu ulogu kod građe zuba i kostiju. Novija znanstvena istraživanja kažu da ima i antikancerogena svojstva: može potaknuti samouništenje stanica leukemije i pomoći u prevenciji karcinoma jetre.

Prema posljednjim preporukama, osobe stare od 14 do 18 godina dnevno bi u organizam trebali unijeti 75 mikrograma vitamina K, a stariji od 19 godina 120 mikrograma za muškarce, a 90 mikrograma za žene.

Evo koje ga namirnice sadrže u najvećoj količini:

1. Zeleno lisnato povrće – ½ šoljica (više od 100 posto preporučene količine)

2. Mladi luk

3. Brokula

4. Zelje

5. Kelj papučar

6. Fermentirani mliječni proizvodi

7. Suhe šljive

8. Krastavci

9. Osušeni bosiljak