Važan nutrijent: NAJBOLJI IZVORI VITAMINA K

Vitamin K je važan nutrijent koji je neophodan za zgrušavanje krvi. Također se pokazalo da pomaže u održavanju zdravlja kostiju, a djeluje i na zaštitu od hroničnih upalnih bolesti poput kardiovaskularnih bolesti i demencije. Vitamin K je topiv u mastima i dolazi u dva oblika: K1 i K2.

U kojoj hrani ga ima najviše?

Špinat – Preporučuje se da odrasle žene unose 90 mikrograma (μg) vitamina K svaki dan, dok bi odrasli muškarci trebali unositi oko 120 μg. Jedna šoljica špinata sadrži 145 μg vitamina K, što olakšava postizanje dnevnog cilja.

Kelj – Kelj je još jedna zeleno lisnato povrće prebogato vitaminom K, koje sadrži 113 μg vitamina K u samo jednoj šoljici. Kao i drugi biljni izvori, kelj prvenstveno osigurava vitamin K u obliku K1.

Prokulice – Samo jedna šoljica prokulica nudi 220 μg vitamina K. Iako ovo može zvučati kao puno vitamina K, dobro je znati da tijelo ne može apsorbirati kompletnu količinu. Konzumiranje povrća s malo masnoće, kao što je maslinovo ulje, može povećati apsorpciju vitamina K u crijevima.

Tuna – Vitamin K možete unijeti i iz životinjskih izvora, kao što je tuna.

Spirulina – Mnoge vrste algi sadrže više vitamina K1 od kopnenih biljaka. Spirulina ima snažan nutritivni učinak i sadrži 25 μg vitamina K na svakih 100 grama.

Avokado – Šoljica avokada sadrži oko 50 μg vitamina K što je dovoljan razlog da posegnete za ovim užitkom bogatim hranjivim tvarima. Iako je avokado jedino voće na ovom popisu, zasigurno nije jedino. U voće koje sadrži značajnije količine vitamina K spadaju šipak, borovnice, grožđe i jabuke.

Indijski orah – Kao ukusan međuobrok, indijski orah nudi proteine, zdrave masnoće i antioksidanse. 100 grama indijskih oraha sadrži oko 35 μg vitamina K.