UVIJEK STE NA DIJETI, A SVE STE DEBLJI?

Non-stop ste na nekoj dijeti i ništa! Kilogrami se i dalje samo uvećavaju! Ovo može da bude naznaka ozbiljnog zdravstvenog problema, zato bolje potražite savjet ljekara.

Puno stresa, nezdrave navike, premalo sna, ali i ozbiljni hormonski poremećaji mogu dovesti do toga da, i pored iscrpljujuće dijete, ne možete da skinete ni gram, a kilogrami se sami lijepe.

– Sve se više srećemo sa ljudima koji su gojazni uslijed poremećenog rada tiroidne žlijezde ili su pak nonstop gladni jer imaju inzulinsku rezistenciju, što su stanja koja obavezno treba provjeriti i regulisati – kaže Branka Mirković, nutricionista.

Ona dodaje da od osobe koja ima problem sa gojaznošću prvo zahtijeva da se provjeri zdravstveno stanje i urade pretrage. Jer, kakav će režim ishrane biti zavisi prije svega od rezultata tih nalaza.

Ne određujte sami dijete

Doktorka Mirković dodaje da nikako nije pametno započinjati razne dijete na “svoju ruku”, jer se već postojeći zdravstveni problem može dodatno zakomplikovati.

Uvod u dijabetes

Pored poremećaja rada tiroidne žlijezde i insulinske rezistencije, jedan od razloga težeg mršavljenja kod žena su i policistični jajnici, a do ovog stanja se najčešće dolazi prekomjernom kilažom, kada dođe do ozbiljnog disbalansa hormona.

– Insulinska rezistencija može da bude uvod, ali i početak dijabetesa. Ljudi se u tom stanju nalaze u začaranom krugu. Lako se goje, a teško mršave. Opasno je držati teške dijete, jer će organizam u stanju šoka braniti svoje kilograme – kaže doktorica Mirjana Šumarac Dumanović, endokrinolog, i dodaje da se treba obratiti ljekaru ako postoji sumnja da je u pitanju hormonski disbalans.

Šta sve može dovesti do disbalansa i stopirati mršavljenje

1. Stres

Svakodnevni stres može da podstakne tijelo na trošenje dodatnih kalorija. Ali istina je da stres povećava izlučivanje kortizola, hormona koji signalizuje tijelu da čuva masne naslage, posebno one na kritičnoj tački oko stomaka.

Osim toga, hormoni stresa dižu nivoe neuropeptida Y, supstance koja učestvuje u regulaciji zaliha ugljenih hidrata, što povećava želju za hranom.

2. Vježbate, a ne mršavite

To se dešava nakon iscrpljujućeg treninga, pri čemu mnogi prave veliku grešku, jer vježbanje može da uzrokuje zadržavanje vode u tijelu.

Naime, ako tijelo tokom treninga ne snabdijevamo tečnošću, ono se prirodno osigurava da ne dehidrira.

Tijelo skladišti velike količine vode koja ovako, umjesto da se oslobađa fizičkom aktivnošću, ostaje zadržana u našem tijelu.

3. Konzumirate prskano voće i povrće

Najbolji učinak dijete se vidi kod onih ljudi koji jedu hranu organskog porijekla.

Kada se toksini koji se nalaze u pesticidima nađu u organizmu, dolazi do usporavanja metabolizma. Takođe, ovi toksini mogu da podstaknu gojenje.

Komentari

komentara