UPOZORENJE ZA SVE LJUDE KOJI IMAJU KLIMU: OVE STVARI NEMOJTE NIKAD RADITI!

Ma koliko da vam je vruće, ne podešavajte klimu na zimsku temperaturu, jer tako možete ugroziti zdravlje.

Stručnjaci kažu da treba održavati optimalnu razliku između vanjske i sobne temperature, koja ne bi trebala biti veća od sedam stepeni. Naime, kod prevelike temperaturne razlike dolazi do promjena u kardiovaskularnom sistemu, a problemi se mogu javiti čak i kod zdravih osoba. Optimalna temperatura na kojoj organizam funkcionira je između 24 i 26 stepeni Celzijusa. Sve niže od toga nije zdravo za ljudsko tijelo.

Vodite računa da ne sjedite direktno ispod klima-uređaja jer hladan zrak usmjeren, recimo, u glavu može da izazove facijalis, grčenje mišića lica, a ako vam klima puše u vrat ili leđa nemojte se iznenaditi ako se ukočite.

Ventilacija

Strujanje vazduha – vještačko ili prirodno – najčešći je vid borbe protiv “viška Celzijusa”. Pri vrlo visokim temperaturama (iznad 35 stepeni Celzijusa) efikasnost ventilacije je gotovo zanemariva, a ukoliko okolo struji vazduh topliji od temperature tijela učinak je sasvim suprotan.

U prijevoznim sredstvima hladimo se upotrebom ventilatora, otvaranjem prozora, krovnih otvora… Dok se pri vanjskim temperaturama do 25 stepeni Celzijusa pravilnom ventilacijom mogu postići dobri rezultati, podnevna žega je nerješiv problem za ventilaciju.

Oprez: Čuvati se izloženosti tijela vazdušnoj struji velike brzine. Ukoliko su prozori otvoreni tako da vazduh “svira na sve strane” možemo imati ozbiljne zdravstvene posljedice, čak i kada vazdušna struja nedovoljno hladi.

Generalno, ventilacija otvorenim prozorima ima smisla u lokalnoj vožnji i pri malim brzinama. Pri brzinama iznad 40 km/h prozori trebaju biti tek ovlaš otvoreni. Ruka isturena kroz prozor pri kretanju vozila može naškoditi zglobovima.

Krovni otvor je vrlo efikasno sredstvo za poboljšanje efekta ventilacije u vozilu – pritisak iznad krova automobila je manji od atmosferskog pritiska, a posebno manji od pritiska u vozilu koji je pospješen i radom ventilatora. To dovodi do izlaska vazduha iz unutrašnjosti automobila i znatno povećava ventiliranost unutrašnjosti.

Ova logika ne važi za bočne prozore: Pritisci s strane vozila su viši od pritiska u vozilu. Kada otvorimo prozor, vazduh u turbulentnim strujama “hrli” unutra, što pri većim brzinama može biti vrlo neugodno.

Komentari

komentara