Umjesto za antidepresivima, posegnite za hranom! Evo koje namirnice pomažu kod depresije

Da. Dobro ste pročitali! Unatoč uvriježenom mišljenju da trebate kontrolirati unos hrane kad ste depresivni, možete mirne duše posegnuti za ”zalogajčićem koji donosi olakšanje”. No, nemojte se nabacivati šećerom i nezdravim namirnicama, jer će vam to stvoriti još i dodatne probleme poput viška tjelesne mase, kardio-vaskularnih bolesti itd.

Mediteranska hrana s puno ribe, voća, povrća i maslinova ulja jedna je od najzdravijih dijeta na svijetu. Najnovije istraživanje pokazalo je i da smanjuje rizik za depresiju, i to za trećinu, piše Doktor u kući.

Istraživači sa sveučilišta u Londonu analizirali su 41 znanstveni rad o postojanju veze između prehrane pojedinca i rizika za razvoj depresije. Pokazalo se da su ljudi koji ne jedu meso, ali jedu puno ribe i biljnih namirnica boljeg mentalnog zdravlja, a to je zato što mediteranska prehrana smanjuje upale u organizmu.

Naučnici su, također, proučili pet studija koje istražuju vezu između nekvalitetne, prerađene hrane i depresije kod 32.908 odraslih osoba iz Francuske, Austrije, Španjolske, SAD-a, i Velike Britanije. Njihovo istraživanje, objavljeno u časopisu Molecular Psychiatry, otkrilo je da jedenje puno zasićenih masnoća, šećera i prerađene hrane povećava rizik za depresiju.

Znanstvenici tvrde i da odnos crijeva i mozga ima ključnu ulogu u mentalnom zdravlju te da nezdrava hrana izaziva sistemsku upalu, što izravno povećava rizik za depresiju. Smatraju kako njihovi nalazi ukazuju na to da depresivne osobe trebaju prvo promijeniti prehranu prije nego što posegnu za antidepresivima.

error: Content is protected !!