Ukusne i zdrave kaše pomažu kod problema sa želucem

 

Namirnice bogate prehrambenim vlaknima poput povrća i voća koje se podnosi, kuhanih cjelovitih žitarica i orašastih plodova doprinose smanjenu simptoma gastritisa i svakako su poželjne za konzumaciju u sklopu doručka. Na primjer, tople kaše, kao što je zobena kaša s mljevenim bademima i ribanom jabukom odličan je odabir za doručak.

 Pravilno skuhajte kašu

Žitarice treba kuhati na vodi. Na mlijeku ih možete pripremati samo s ljekarom. Eventualno poslije možete dodati malo mlijeka i putera. Kaša je najbolja kad je rijetka. Treba je konzumirati toplu kako se sluzokoža ne bi oštetila. Poželjno je izbjegavati so i šećer.

U krajnjem slučaju dodajte ih poslije pripreme. Kako bi kaša skuhana na vodi bila ukusnija, možete dodati bundevu ili nemasni sir.

Rižina i heljdina kaša

Niskokalorična rižina kaša dobar je apsorbent. Ona čisti i otklanja upalu. Ali riža je kontraindikovan ako je gastritis praćen čestim zatvorima. Heljda, bogata gvožđem, podiže nivo hemogoblina, dobro se usvaja i ne utiče na kiselost.

 Pšenična kaša

U pšenici je mnogo celuloze koja otežava rad digestivnog trakta i povećava pritisak na želudac. Isto tako, ova žitarica povećava kiselost. Pšeničnu kašu u slučaju gastritisa možete jesti u periodu remisije ili ako je kiselost normalna ili smanjena.

Dozvoljeno je da pšenicu kombinujete s nemasnim mesom i bundevom. Potrebno ju je prokuhati i protresti.

 Ovsena kaša

Ovas je koristan u slučaju bilo koje vrste gastritisa. On oblaže zidove želuca i otklanja bol za vrijeme napada. Ovsena kaša se jede i kao prevencija oboljenja. Ova žitarica sadrži mnogo vitamina, mikroelemenata i antioksidansa.

Obnavlja sluzokožu želuca, normalizuje rad crijeva, otklanja zatvor, izlučuje toksine. Prilikom gastritisa bolje je koristiti ovsene pahuljice: treba ih preliti hladnom vodom, pustiti da proključaju, kuhati nekoliko minuta, pa ostaviti da odstoje 15 minuta.

Kaša od griza

Kaša od griza korisna je za sluzokožu želuca i crijeva – sprječava formiranje tumora. Griz možete jesti čak i u slučaju težih formi oboljenja. Ova kaša sadrži malo celuloze i ne iritira zidove želuca, a otklanja bol i upalu. Ali ne treba pretjerivati – to dovodi do izbacivanja kalcijuma i gojenja.

 

 Ječmena kaša

Ječam je koristan u slučaju gastritisa s pojačanom kiselošću. Pored minerala i vitamina, sadrži hordecin – supstancu s jakim antibakterijskim i regenerišućim svojstvima. Međutim, ječmena kaša se ne preporučuje prilikom oboljenja želuca jer je teška i gusta.

Ječam stavljajte u čorbe pripremljene na supama od povrća ili skuhane na nemasnom mesu. Ova žitarica je odlična u kombinaciji s medom.

10 namirnica koje NE SMIJETE jesti na prazan želudac:

Peciva od prhkog, lisnatog i dizanog tijesta

Namirnice koje sadrže kvasac iritiraju sluznicu želuca i mogu izazvati nadutost.

Slatkiše

Šećer povećava razinu inzulina, što pak značajno povećava pritisak na gušteraču koja se tek “probudila”. Navika konzumiranja slatkog na prazan želudac može dovesti do razvoja dijabetesa.

Kada smo gladni, odnosno imamo prazan želudac, znamo posegnuti za hranom koja i nije najbolji izbor jer određene namirnice nije dobro konzumirati na prazan želudac

Jogurt i druge fermentirane mliječne proizvode

Kada pojedemo jogurt na prazan želudac, klorovodična kiselina, koja se stvara u želucu, ubija bakteriju mliječne kiseline. Konzumiranjem jogurta i drugih fermentiranih namirnica za doručak svome tijelu nećete učinit puno dobroga. Pročitajte i koje 3 vrste doručka treba izbjegavati.

Kruške

Prirodna vlakna u kruškama mogu naškoditi osjetljivoj membrani praznog želuca.

Paradajz

Paradajz sadrže velike količine taninske kiseline koja povećava kiselost želuca. To može rezultirati čirom na želucu.

Svježi krastavci i drugo zeleno povrće

Sirovo povrće bogato je aminokiselinama. Međutim, ono može izazvati žgaravicu, nadutost i abdominalnu bol, naročito kada se konzumira na prazan želudac.

 Banane

Jedete li banane na prazan želudac, količina magnezija u krvi znatno će se povećati, što može biti štetno za srce. Doznajte i zašto banane nije dobro jesti za doručak.

Ljuti začini

Začinjena hrana može oštetiti i nadražiti želučanu sluznicu te povećati proizvodnju kiseline u želucu. To pak može pridonijeti razvoju uobičajenih poremećaja u radu probavnog sustava.

Hladna gazirana pića

Pijete li ujutro hladna gazirana pića, to može oštetiti sluznicu i smanjiti prokrvljenost želuca. Posljedica je toga da se hrana probavlja puno sporije.

Agrumi

Agrumi su krcati voćnim kiselinama i, ako ih jedete na prazan želudac, mogu izazvati žgaravicu te povećati rizik od gastritisa i čira na želucu.

Napomena!

U slučaju oboljenja gastrointestinalnog trakta kaše su – osnova stroge dijete. One obezbjeđuju kvalitetnu ishranu. Međutim, brze (instant) kaše s dodacima voća i bibica nisu odgovarajuće za ishranu oboljelih od gastritisa. One sadrže zaslađivače, arome i boje koje štete sluzokoži.

Komentari

komentara