Učinite svom mozgu uslugu i odmorite od društvenih medija

Stručnjaci kažu da je prilično lako upasti u rutinski obrazac opsesivnog pregledavanja sadržaja i stranica raznih društvenih medija u potrazi za interesantnim ili lošim vijestima, posebno kada algoritmi društvenih medija imaju tendenciju da nam daju još više od onoga što već gledamo ili smo navikli da gledamo.

Međutim, stručnjaci kažu da je odmor od društvenih mreža dobar način da se riješite lošeg raspoloženja i zaštitite svoje mentalno zdravlje. Navode da čak i kratke, sedmodnevne pauze od društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter i Instagram mogu reducirati simptome nekih poremećaja i općenito poboljšati osjećanja dobrog raspoloženja i dobrobiti. Ova pauza vam može vratiti nekoliko sati slobodnog vremena koje sada možete iskoristiti za druge korisnije aktivnosti. U stvari, neki učesnici u novom istraživanju naveli su da su dobili čak devet dodatnih sati sedmično.

Kako bi proučili učinak ustezanja od korištenja društvenih mreža na mentalno zdravlje, istraživači su nasumično rasporedili 154 svakodnevna korisnika društvenih mreža, dobi između 18 i 72 godine, u jednu od dvije grupe. Prije pauze, ispitanici su izvijestili da su prosječno provodili oko osam do deset sati sedmično na društvenim mrežama. Od prve grupe je zatraženo da se suzdrže od korištenja društvenih mreža samo jednu sedmicu. Drugoj je dozvoljeno da nastavi normalno.

Nakon sedam dana, osobe koje su napravile pauzu primijetile su značajno poboljšanje simptoma anksioznosti i depresije, kao i poboljšanje osjećanja dobrobiti u poređenju sa onima iz druge grupe.

Društveni mediji odigrali su pozitivnu ulogu u pandemiji za mnoge ljude jer su im pružili način da ostanu povezani i da nastave voditi brigu o sebi. S druge strane, vrijeme provedeno na društvenim mrežama pogoršalo je neke od već postojećih problema povezanih sa mentalnim zdravljem.