Ublažava simptome alergija: SA OVIM VOĆEM BIĆE MANJE SUZA, CURENJA IZ NOSA, SVRABA

Polen je stigao, a s njim i cvijeće, ali i — curenje iz nosa, kašalj, iritacije grla, suze, svrab i peckanje. Simptomi proljetnih alergija često se pojavljuju i prije samog kalendarskog proljeća, a pred onima koji pate od alergija je mnogo nedjelja ili, čak, mjeseci života s ovim problemima.

Najodaniji saveznik ovih dana svakako su vam antihistaminici, a malo je poznato da uz lijekove, postoji i hrana s antihistaminičkim dejstvom.

Jedna od takvih namirnica je — vjerovali ili ne — ananas. Ovo tropsko voće, poznato po slatkom i intenzivnom ukusu, može se konzumirati na bezbroj načina, a sve su popularniji metodi koji su pomalo neuobičajeni za naše prostore, poput grilovanja ananasa.

Kako ananas može da pomogne kod alergija?

Ananas spada u hranu koja je najpoznatija po tome što pomaže alergičarima.
U pitanju je voćka vrlo bogatog nutritivnog sastava: ima izuzetno visok udio vitamina C, zbog čega je posebno voljen, a odličan je izvor i mangana, tiamina, bakra, folata i drugih minerala.

Međutim, za ljude koji pate od alergija najvažniji sastojak ananasa je bromelain, enzim koji se često pominje kao lijek protiv artritisa, zbog njegovih antiupalnih svojstava, kao i poželjan za varenje i oporavak mišića poslije fizičkog napora.

Naučna istraživanja su dokazala da se bromelain bori protiv zapaljenja u organizmu kako bi smanjio oticanje i iritacije koje izazivaju polen i drugi proljetni alergeni.

Posebno se preporučuje astmatičarima, kod kojih može da ublaži simptome bolesti kao što su kašalj i stezanje u grudima, tako što preventivno djeluje na inflamaciju i iritacije kompletnog respiratornog sistema.

Bromelain se dobija samo iz ananasa, i to obično iz stabljike, iako ga ima u svim dijelovima biljke. Danas su dostupni i suplementi, čija je preporučena doza između 400 i 500 miligrama dnevno, a prije njegove upotrebe je važno konsultovati se s ljekarom.

Ipak, kada je riječ o dobijanju hranljivih materija, najčešće se savjetuje da se na prvom mjestu koristi svježe voće i povrće, pa za početak počnite češće da koristite ananas u ishrani. Pravite voćne salate, eksperimentišite s dodavanjem ananasa ručku ili mariniranjem mesa u ananasu, jedite ga grilovan… Rezultat bi mogao da vas iznenadi!