TVRDNJE STRUČNJAKA: AKO KONZUMIRATE OVE NAMIRNICE UVEČER, BOLJE ĆETE SPAVATI

Uslijed pomjeranja sata i usklađivanja s ljetnim računanjem vremena tijelo se prilagođava na nešto drukčiji dnevni ritam. U cijelom procesu važno je sve što radimo tokom dana, a ne samo ono što je direktno vezano za san.

ONO ŠTO JEDEMO MOŽE ODIGRATI VAŽNU ULOGU U PRILAGODBI

  • Najbolja hrana prije spavanja obično su složeni ugljikohidrati, proteini, voće ili povrće, a ono što se ne preporučuje je jedenje puno slatkiša i pijenje gaziranih zašećerenih pića – naglašavaju stručnjaci.

Prva na popisu dobrih namirnica za konzumaciju prije odlaska na spavanje je zob.

  • Sadrži i melatonin i aminokiselinu triptofan koja pomaže u stvaranju melatonina, koji pomaže našem mozgu da šalje signale ostatku tijela da je vrijeme za spavanje – objasnio je jedan stručnjak.

Razlog zašto je triptofan toliko važan je to što također pomaže našim tijelima u stvaranju hormona serotonina, koji nam pomaže da se opustimo. Mnoge probleme sa spavanjem pogoršavaju tjeskoba i pretjerana briga, stoga trebamo pomoći tijelu da stvara što više serotonina.

Voće koje se preporučuje za konzumaciju prije spavanja je kivi, a dobar odabir su i trešnje. Od mesa se preporučuje puretina.

Mlijeko i mliječni proizvodi idući su na popisu. Istraživanje provedeno između 1972. i 2019. otkrilo je da mliječni proizvodi pomažu u poboljšavanju kvalitete sna.

Stručnjaci su izdvojili još neke namirnice dobre za konzumaciju prije spavanja: proizvodi od soje, masna riba, bademi, orasi, čaj od kamilice, zelena salata, kukuruz, grožđe, jagode, paprike, gljive, riža.