Tuzlanska psihoterapeutkinja otkriva: JE LI BOLJE BITI SRETAN I NEPOPULARAN ILI NESRETAN I POPULARAN?

Svi se sigurno sjećate holivudskih filmova u kojima adolescenti prave neki tulum i nikad, ama baš nikad ne pozovu štrebere, odnosno one pametne, jer njih se zaobilazi u širokom luku. Oni su redovno ismijavani i vječito sami.

U moje vrijeme, ovi tzv. štreberi bili su izuzetno popularni u školi i, djevojčice i djevojke su se natjecale koja prije će biti sa jednim takvim. Na ova stara dobra vremena podsjeća nas i Dinin stih: “Uvijek si neke odlikaše kraj sebe vodala…” Međutim, Hollywood je svoje prste upleo u sve pore našeg života, pa tako i u ovu, kada su pametni u pitanju.

Pa baš kao i u Hollywoodu, tako i kod nas mora biti sve naopako. Ovi pametni silno žele biti dio te elite, pa rade kojekakve gluposti, ne bi li postali popularni. A šta se više danas cijeni, nego popularnost?

Možeš imati skupocjeni sat, novu marku sportskog automobila, kuću sa bazenom… ali sve je džaba ukoliko drugi ne znaju za to, odnosno, ukoliko nisi popularan. U današnje vrijeme svako može biti popularan na nekoliko minuta, međutim, pitanje je kako biti popularan i zarađivati od svoje popularnosti?

Ali, prvo da razjasnimo koji je cilj popularnosti i zašto štreberi, odnosno, oni koji su pametni nisu i ne mogu biti popularni?

Jednostavno je. Cilj popularnosti je biti prihvaćen. A pametni ne mogu biti popularni jer većina ljudi ima prosječno obrazovanje i koeficijent inteligencije i, biti pametan, znači odudarati od većine. Biti iznad prosjeka. A prosječni ljudi ne vole kad je neko u njihovoj blizini iznad njih. Prosječni ljudi vole kad je neko ispod prosjeka.

Najbolji primjer ovih ispodprosječnih i popularnih jesu tzv. starlete. One izgledaju kao da bi dale svakome ko pita, a IQ im je negdje u visini sa sobnom temperaturom. Ipak, da li je to baš tako?

Ima i onih koje su daleko iznad prosjeka, ali znaju da takvim stavom ne bi dogurale daleko, pa glume. Jedna od njih je izvrsna glumica, a ona je hrvatska starleta. Da bi se smislile nebuloze koje ona izgovori, treba izuzetna inteligencija koju djevojka očigledno ima, jer je uspjela zavarati skoro cijeli ovaj naš balkanski narod koji se smije njenim izjavama i prišiva joj razne epitete, a jedan od najčešćih je – Glupača!

Popularnost uveliko zavisi od toga hoće li ovi, koji žele biti popularni, raditi ono što se drugima sviđa, a drugima se sviđa kad je neko glup, odnosno, kad je neko ispod prosjeka. U ovom slučaju ne treba ni obrazlagati ko je, zapravo, glup.

Ipak, postoji još jedna mogućnost da budete popularni, a da se ne pravite blesaviji od onoga što već jeste. To su odlično prepoznali motivacioni govornici i životni treneri, pa na takav način zgrću pare i bogate se tako što  manipuliraju prosječnom većinom. Dakle, ako hoćete biti popularni, a pri tome pokazati da imate klikera u glavi – udrite tamo gdje najviše boli.  A najviše bole emocije. Pričajte priče koje će ljudima ganuti srca.

Najbolji primjer u ovom dijelu pokazao je naš vrsni pjevač sevdalinki. Jer, dok je bio ošišan i obrijan, bez obzira na njegove nevjerovatne vokalne mogućnosti, ostao je prilično nezapažen. Tek kada je svoju žensku ljepotu uokvirio dugom kosom i bradom i kada je, sa puno emocija, počeo govoriti o svom životu, postao je, ne samo zvijezda na našim prostorima, nego i na prostorima cijele Evrope.

Naravoučenije: Ne možeš biti popularan i prosječan. Moraš odudarati, ali odudarati na način na koji se prosječnost neće osjetiti ugroženom.

Iz ovoga proizilazi da, ukoliko želite biti popularni, uglavnom morate da glumite, dakle, da se pretvarate da ste nešto, što, zapravo niste ili da udarate po emocijama i pričate patetične priče, što opet nije u redu. Na takav način, gubite dio po dio od sebe i zaboravljate svoju pravu vrijednost, pa vremenom postajete nesretni. Ipak je bolje biti sretan i nepopularan, nego nesretan i popularan. Ili, opet, nije?

(aura.ba/psihoterapeut Vahida Djedović)

Komentari

komentara