Traje samo 30 sekundi: TEST SA KREKEROM OTKRIVA KOLIKO TAČNO SMIJETE DA POJEDETE ŠEĆERA, A DA SE NE UGOJITE!

Prema Nacionalnom institutu za zdravlje SAD, prosječan dnevni unos ugljenih hidrata koji obezbjeđuje nutritivne potrebe organizma iznosi 130 grama, odnosno 500 kcal. Drugim riječima, da bismo ostali u dobroj formi, ne bi trebalo da ga prekoračimo

Kada poželimo da skinemo višak kilograma, obično ćemo prvo izbaciti ugljene hidrate, jer “oni najviše goje”. Ali, da li je to tačno?

Činjenica je da je neprijatelj broj jedan idealne figure šećer. U današnje vrijeme ima ga svuda, uključujući i prerađene namirnice koje zdravorazumski gledano, ne bi trebalo da imaju šećer.

Već decenijama slušamo da bi za idealnu figuru prvi potez trebalo da bude izbacivanje tijesta, riže, hljeba i sličnih namirnica iz ishrane.
Ipak, dr Šeron Moalem, genetičarka iz Kanade kaže da to nije nužno tačno.

Postoje ljudi koji zaista mogu da jedu ugljene hidrate u većim količinama bez posljedica u vidu viška kilograma jer ih njihovo tijelo brže procesuira i prevodi u energiju.
Dr Moalem kaže i da postoji jednostavan trik koji otkriva da li ste u toj omanjoj grupi sretnika.

TEST SA KREKEROM
Kako ona objašnjava, ovaj test pokazuje koliko ugljenih hidrata možete da pojedete bez posledica.

Princip je jednostavan – žvaćite kreker dok on ne promijeni ukus od slankastog biskvita sve do slatkog ukusa. Ako se ukus promijeni za manje od 30 sekundi vaše tijelo vjerovatno jako brzo prerađuje ugljene hidrate i to veoma efikasno.

S druge strane, ako ni poslije 30 sekundi kreker ne mijenja ukus, to znači da vam tijelo nije najefikasnije u prerađivanju ugljenih hidrata i da vam je najpametnije da ih se klonite.

Ako primijetite slatki ukus u prvih 14 sekundi, onda vaše tijelo razgrađuje ugljene hidrate veoma efikasno, i možete sebi da dozvolite da u tijelo unesete oko 250 gr ugljenih hidrata dnevno, što bi bilo oko četiri kriške hljeba.

Ako vam treba od 15 do 30 sekundi da primijetite promjenu ukusa, dozvoljeno vam je oko 175 gr ugljenih hidrata dnevno, a ako vam treba više od 30 sekundi, smanjite ugljene hidrate – maksimum koji možete da sebi dozvolite je 125 gr (tri parčeta hljeba).