Tikvicama zaštitite prostatu i smanjite holesterol!

Tikvice, kao i sve tikve, potječu iz Amerike, a čovječanstvo ih konzumira već više od 10000 godina.

Smatra se da je današnja sorta tokom godina razvijena u Italiji.


Sastav i ljekovitost tikvice

Tikvice imaju malo kalorija, a puno nutrijenata. Odlična namirnica za mršavljenje jer ispunjava želudac i time daje sitost.

Izvrstan su izvor vitamina B i C, mangana i kalija, dok su žute tikvice bogate i beta karotenom.

Većina tih vrijednih tvari nalazi se u kori pa je nemojte guliti s mladih plodova.

Svakodnevna konzumacija tikvica hrani organizam dijetalnim vlaknima, koja potiču probavu, sprečavaju zatvor i čiste crijeva od toksina.

Time smanjuju vjerojatnost od raka crijeva, kontroliraju šećer u krvi i smanjuju apetit.

Spojevi u tikvici čuvaju zdravlje krvožilnog sistema i snizuju holesterol. Zahvaljujući tome smanjuju rizik od ateroskleroze, srčanog i moždanog udara.

Istraživanja pokazuju da fitonutrijenti iz tikvica pomažu u smanjenju simptoma povećane prostate – bolesti koja muškarcima otežava mokrenje i seksualne odnose.

Zbog visokog udjela mangana tikvica povoljno djeluje na sve funkcije tijela.  Pospješuje metabolizam proteina i ugljikohidrata, potiče libido i ubrzava sintezu masnih kiselina i kolesterola.

Mangan je ključan i za proizvodnju prolina, aminokiseline koja dopušta formiranje kolagena, čineći kožu zdravijom i zacjeljivanje rana bržim.

Zato, imate li suhu kožu, stavite na lice ploške tikvice, ostavite dvadeset minuta i isperite. Koža će vam biti meka i svježa.
Zdravstvene dobrobiti tikvica:

  • djeluju protuupalno
  • povećavaju energiju
  • potpomažu mršavljenju
  • snizuju razinu holesterola
  • čiste crijeva od toksina
  • sprečavaju bolesti prostate
  • poboljšavaju probavu
  • potiču libido
  • čine kožu zdravijom
  • čuvaju zdravlje fetusa


Tikvica u kulinarstvu

Tikvica je popularna namirnica diljem svijeta. U Italiji s njome pripremaju hljeb, u Mexicu quesadille, u Francuskoj ratatouille, u Turskoj palačinke, u Bugarskoj ih pržene poslužuju s jogurtom.

Popis je dugačak, a vrste jela koja s njom možete pripremati su nebrojene.

Kod nas se većinom pripremaju pohovane, u umacima, supama, punjene, pomiješane s drugim povrćem ili svježim sirom i u slanim kolačima.

Tikvice možete dodati u salatu s krastavcima, pri čemu nećete ni primijetiti razliku u okusu.

Od njih možete napraviti i izuzetno zdrave špagete. Jednostavno ih narežite na čim tanje rezance, posolite da puste vode, prepržite i poslužite s omiljenim umakom za tjesteninu.

Osim plodova, možete jesti i cvjetove tikvice.
Tikvica sa sirom i začinskim biljem
Sastojci:

  • jedna srednja tikvica
  • pola šoljice krem sira
  • šoljica feta sira
  • dvije kašike sjeckanog luka
  • dvije kašike sjeckanog začinskog bilja, naprimjer bosiljka, timijana, estragona…
  • kašika ulja
  • sol, biber, mljevena paprika
  • jedna šoljica mrvica za paniranje

Priprema:

Kratko popecite izdubljenu i prepolovljenu tikvicu na roštilju. Napunite je sa smjesom od navedenih sastojka i uvaljajte u kružne mrvice. Pecite pokriveno na roštilju oko petnaest minuta dok ne porumeni.


Salata od tikvica

Sastojci:

  • jedan sjeckani paradajz
  • deset sitno nasjeckanih listova bosiljka
  • dvije kašike vinskog octa
  • dvije kašike maslinovog ulja
  • 3 usitnjena čena bijelog luka
  • 400 grama tikvice narezane na tanke rezance

Priprema:

Pomiješajte navedene sastojke i posolite po želji.


Grčki umak s tikvicama

Sastojci:

  • 400 ml grčkog jogurta
  • tri čena sjeckanog bijelog luka
  • 200 grama ribane tikvice
  • dvije kašike usitnjenog kopra
  • dvije kašike usitnjene mente
  • biber
  • sol

Priprema:

Pomiješajte navedene sastojke. Ohladite umak u frižideru. Poslužite uz rižu ili tjesteninu.

(alternativa-za-vas.com)

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!