Taktično disanje: Vojnički trik za kontrolisanje napada panike

Napadi panike dolaze iznenada, nakog dugoročnog izlaganja stresu. Ukoliko vam se događaju ovi neprijatni simptomi, postoji način da brzo ublažite panični napad.

Osobe koje proživljavaju panične napade, prepoznaju simptome i znaju da treba da se smire, međutim, sama panika utiče i na racionalizaciju. Izlaz iz ove situacije djeluje nemoguće. Psiholozi kažu da postoji lijek kako biste povratili kontrolu nad sobom, a u pitanju je: disanje.

Vježba koja umanjuje napad panike

U pitanju je vježba koju sprovode vojna lica, a naziva se taktično disanje. Na ovaj način, poboljšava se koncentracija i uspostavlja se kontrola nad mislima i osjećanjima.

Dok brojite do četiri, udišite vazduh, polako i duboko kroz nos. Držite dah četiri sekunde, a zatim polako ispuštajte vazduh iz pluća, dok brojite opet do četiri. Kada izdahnete sav vazduh, nemojte ponovo udahnuti dok ne izbroijte do četiri. Ponovite ovu vježbu tri do pet puta.

Taktično disanje uklanja anksioznost i umanjuje intenzitet paničnih napada, simptome brige i straha uzrokovanih panikom.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!