Tajni rituali filipinskog ostrva Mindanao: Vračevi operišu ljude bez skalpela, a vještice na neprijatelje bacaju smrtonosne čini

Šaman je pacijentu bukvalno izvadio očnu jabučicu iz glave, prstima odstranio bolesno tkivo koje se nalazilo ispod očne jabučice, a zatim je oko vratio na svoje mjesto. Za to vrijeme pacijent nije osjećao nikakvu bol, a osim pomalo krvavog i jezivog prizora, oko pacijenta nije bilo oštećeno u bilo kojem smislu

Iako se dugi niz godina šamanizam na filipinskom ostrvu Mindanao opisuje kao najobičnije sujevjerje pa čak i prevara, danas se ovaj vid liječenja spominje u isključivo pozitivnom kontekstu. U seoskim područjima i među autohtonim zajednicama, šaman ili „šam“ ima vodeću ulogu u svakoj plemenskoj zajednici, a stanovnici ovog egzotičnog filipinskog ostrva se već stotinama godina oslanjaju na iscjeliteljske rituale i biljnu medicinu koja je sastavni dio njegove bogate tradicije.

Iako talas modernizacije polako zahvata i ovaj dio svijeta, ostrvljani se teško odriču svojih starih običaja i nastavljaju gajiti veliko poštovanje prema prirodnim duhovima ili „Anitosima“ koji im daruju mudrost i vjeru.

 Neraskidiva veza sa prirodom

Stanovnici ostrva Mindanao vode prilično jednostavan život, a stari narodi na ovim prostorima su živjeli u malenim, otvorenim kućama, bez struje i vode, okruženi životinjama i prepušteni na milost i nemilost tajfunima i tropskim kišama. Uvijek su bili dio prirode, a život im je bio jednostavan i oslobođen od stresa. Vjera u crnu i bijelu magiju se održala do danas, kao i poštovanje prema šamanima, a pokazalo se da, što je vjerovanje jače, to je „učinak“ iscjelitelja bolji.

Šaman je u stanju da odredi koji duh izaziva bolest ili problem i zna šta treba učiniti da bi se smirila ova natprirodna bića. I dok se moderna medicina fokusira na liječenje bolesti, a ne čovjeka, šamani vjeruju da je liječenje mnogo više od obične tehnike i da se zakoni prirodnog i duhovnog moraju dobro poznavati kako bi se otkrio pravi uzrok problema. Šaman također služi i kao posrednik između duhova i lokalnih stanovnika, koji duhove mole za sreću prilikom odlaska u lov ili dobru sjetvu.

Prilikom iscjeljujućeg rituala, šaman ili Babajlan polaže ruke na tijelo pacijenta kako bi otkrio o kojem se duhu radi, a kada to ustanovi, pokušava da ga odobrovolji izvođenjem određenog rituala koji najčešće podrazumijeva žrtvovanje kokoške ili svinje. Osim toga, Bajbalani često djeluju kao posrednici između posvađanih ili rivalskih plemena osiguravajući na taj način neophodan mir i moralnu podršku zaraćenim stranama.

S obzirom da predstavljaju direktu vezu sa svijetom duhova, Bajbalani su uvijek prisutni u času smrti nekog od članova plemena kako bi dušu preminulog ispratili na drugi svijet.

 Filipinski „Muhamed Ali“ čupa bolest iz tijela

I dok većina šamanskih iscjeliteljskih rituala nije nimalo opasna, u zabačenim filipinskim mjestima postoje i neki veoma rizični postupci poput operacije naživo. Naime, neki šamani su usavršili praksu operacija bez anestezije ili upotrebe bilo kakvih hirurških instrumenata, a iscjelitelji koji rade na ovaj način kažu da imaju „moć od Boga“.

Oni koji su se odvažili na ovaj vid operacije kažu da se zahvati ne obavljaju u nehigijenskim uslovima, kako se godinama mislilo, već u urednim i čistim ustanovama. Kako kažu, šamani rukama prelaze preko tijela pacijenta dok ne napipaju tumor ili bolesno tkivo, i na tom mjestu prstima prodiru kroz kožu i čupaju tumor van.

Jedan od najpoznatijih filipinskih duhovnih iscjelitelja sigurno je Jun Labo, rođen 1934. godine, kojeg zbog ekstrovertne ličnosti često zovu i „Filipinski Muhamed Ali“. Oni koji su prisustvovali njegovim operacijama kažu da ono što su vidjeli mogu porediti sa čudima.

Njegov najpoznatiji slučaj odnosi se na jednog pacijenta iz Japana koji je bolovao od glaukoma. Jun Labo je pacijentu bukvalno izvadio očnu jabučicu iz glave, prstima odstranio crno tkivo koje se nalazilo ispod očne jabučice, a zatim je oko vratio na svoje mjesto. Za to vrijeme pacijent nije osjećao nikakvu bol, a osim pomalo krvavog i jezivog prizora, oko pacijenta nije bilo oštećeno u bilo kojem smislu.

Kako bi otkrio zdravstveno stanje svojih pacijenata, Jun stavlja čaršaf ispred njega i koristi ga kao neku vrstu rentgena. Tvrdi da kroz njega može vidjeti  mrlje i tumore unutar pacijentovog tijela. Ukoliko su mrlje tamne, ona je bolest ozbiljna, a ukoliko su mrlje svijetlije, onda bolest nije toliko teška. Tokom svojih operacija Jun uvijek priziva Isusa i indijsko božanstvo Ramu, a operacije obavlja u opuštajućem okruženju svog iscjeliteljskog centra Nagoya Inn.

 

 Mindanao vještice – zle i voljene

I dok se u zapadnom svijetu vještice najčešće mogu sresti samo u filmovima ili knjigama, na Mindanau se mogu vidjeti na svakom koraku. Ove vještice ili Bruhe, uživaju veliku popularnost među lokalnim stanovništvom koje se ovim ženama obraća za riješavanje svakakvih ljubavnih problema, ali i često traže neke daleko smrtonosnije usluge.

I dok se jedne bave isključivo bijelom magijom, odlaze u crkvu i mole se, postoje i one koje žive u izolovanim planinskim kućama provodeći vrijeme u društvu đavola i njegovih pomoćnika. Njihova znanja o mračnim silama i pravljenju čarobnih napitaka su velika i koriste ih uglavnom za nanošenje zla.

Bruhas veoma dobro znaju kako da naprave odgovarajuće napitke ili izvedu mračne rituale koji će izazvati nečiju smrt, bolest, kazniti lopove, preljubnike ili pomoći da se riješi neki ljubavni ili bračni problem. Jedan od ovih rituala uključuje insekte poput pauka, mrava i žohara koji će napasti i izujedati žrtvu koja će na kraju umrijeti od snažnih bolova i izazvanog šoka.

Iako ne postoji način koji može dokazati moći ovih vještica, narod koji živi na Mindanau uopšte ne sumnja u njihovu moć jer skoro svako poznaje barem jednu osobu koja je jednom bila žrtva njihovih čini.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!