Tajna zdrave kičme i kako da otklonite bol u leđima: Kičma ne prašta greške

Podigli ste nešto teško, ubila vas je promaha, mnogo sjedite… rijetko ko može da se pohvali da uopće nema problema s kičmom. Nažalost, nije rješenje da se oslanjate na ono „proći će samo od sebe“, jer zaista – kičma ne prašta. Poklanjamo vam nekoliko učinkovitih narodnih receptura i savjeta za zdravu kičmu i protiv bolova u leđima

Mast od bjelanaca protiv bolova

Izmiješati 50 ml alkohola od kamfora s tri kašike praha od slačice. U to dodati pet umućenih bjelanaca od kokošjih jaja pa još jednom sve dobro izmiješati.

Kad vas boli kičma, pred spavanje u krsta utrljati mast dok se potpuno ne upije. Dovoljno je nedjelju dana da bi osjetili olakšanje.

Recept je dobar i djelotvoran. Prah od slačice i kamforni alkohol zagrijavaju i poboljšavaju krvotok, a bjelanca čuvaju kožu od hemijskih opekotina izazvanih slačicom.

Ne preporučuje se da ovu mast koriste osobe veoma svijetle, suhe ili osjetljive kože, kao ni one sklone alergiji.

REZERVNI RECEPT

Onima kojima ne odgovara ovaj recept nudimo drugi. Izmiješajte čašu biljnog ulja, dvije kašike četinarske smole, pola čaše isitnjenog suhog lišća žalfije i breze, po jednu kašiku cvjetova hajdučke trave i korijena valerijane. To kuhajte na pari pola sata pa procijedite.

Koristite za utrljavanje prije spavanja, a pola sata kasnije višak skinite peškirom tapkajući (ne brišite!).

Ulje od breze – pomoć usljed upale kičmenog živca

Ovo sredstvo ima močna protivupalna i analgetička svojstva i zagrijava dio na koji se nanosi. Odlično pomaže u slučaju radikulitisa (upale korjena kičmenog živca).

Svježe zeleno brezovo lišće prelijte biljnim uljem (najbolje maslinovim) u staklenoj tegli tako da sirovina bude u potpunosti prekrivena. Teglu pokrijte tkaninom i držite na osunčanoj prozorskoj dasci, oko dvije nedjelje bez svjetlosti, povremeno mješajući. Poslije tog perioda ulje procijedite i čuvajte na tamnom i hladnom mjestu. Iskorišćeno lišće breze ne bacajte jer se od njega prave obloge.

Na bolno mjesto nanosite masirajućim kružnim pokretima na bolna mjesta jednom ili dvaput dnevno tokom mjesec dana. Po potrebi ponovite kuru.

KUPKE – U kadu s vodom zagrijanom do 37-38 stepeni dodajte 50 ml brezovog ulja. Praktikujte kupku 10-15 minuta. Kura podrazumijeva deset procedura (deset dana) i pomaže da se opuste mišići i otkloni bol.

OBLOGE – Lišće koje ostane poslije pravljenja ulja blago zagrijati na pari i nekoliko sati držati na bolnom mjestu (najbolje je preko noći), pričvršćeno povezom. Kura traje dok se stanje ne poboljša.

VJEŽBA: „Kako došlo, tako prošlo“

Vježba za rasterećenje i opuštanje leđa (mada ona više liči na autosugestivni trening) preporučuje se osobama koje zbog sjedenja na poslu imaju problema s kičmom. Potrebno je leči na leđa na grubi tepih. Lijevom rukom obuhvatiti prste desne ruke i staviti ruke na potiljak, raširiti laktove tako da dodiruju tepih, a noge ispraviti trudeći se da ne dodiruju jedna drugu.

Naprezati cijelo tijelo, istezati (vuči) vrhove prstiju i izgovarate: „Kako došlo, tako prošlo!“ prvi dio fraze pri udahu, drugi pri izdahu.

Pustiti se na minut pa ponoviti tri puta. Raditi tako dvaput dnevno (ujutro i uveče) tokom tri dana. Sve to vrijeme spavati na podu, bez jastuka, podmećući samo ćebe.

Zatim se ponovo vraćate na spavanje u krevet. Svaki put kad vas kičma boli jako – pribjegavajte ovoj metodi. Da ne bude zabune, ovo nije nikakva vradžbina, već autosugestivna rečenica koja pomaže da se koncentrišete na vježbu i disanje.

Vježba za rasterećenje se može primjenjivati, ali nije preporučljivo prilikom komplikacija radikulitisa jer se možete povrijediti.

Fraza koja se izgovara predstavlja prenošenje bolesti na drugo mjesto. Ipak, po istočnjačkom tumačenju, svako oboljenje dato je čovjeku da bi shvatio neispravnost misli i postupaka. Pa, ako pokušavate da otklonite bolest na takav način, ona može da se „ispolji“ na neki drugi. Zato s riječima budite pažljivi. Bolje izaberite neku neutralnu rečenicu…

Nekoliko jednostavnih vježbi dnevno pomoći će da očuvate zdravlje kičme. Uzmite peškirić za saunu (odlična zamjena za gimnastičke rekvizite), razvucite ga u rukama i – na vježbanje!

Vježbe s peškirom

Vježbe treba da radite lagano, bez trzaja, po osam do dvanaest puta svakom nogom. Dišite ravnomjerno i duboko. Peškir uvijek držite zategnut u ispravljenim rukama.

1. KORAK – sjedite na pod, oslanjajući se leđima na zid, a koljena treba da su savijena i priljubljena jedno uz drugo. Podignite peškir iznad glave. Ispravite jednu nogu pa, naginjući tijelo na tu stranu, vucite peškir prema stopalu. Mišići stomaka i krsta treba da se zategnu. Vratite se u početni položaj, opustite se i ponovite vježbu drugom nogom.

2. KORAK – stanite blago razmaknutih nogu, a ruke sa zategnutim peškirom treba da su spuštene. Radite čučnjeve, istovremeno podižući ruke s peškirom iznad glave maksimalno šireći ramena. Dok radite ovu vježbu, gledajte ispred sebe.

3. KORAK – položaj je isti. Izbacite jednu nogu naprijed, savivši je u koljenu. Prenesite tjelesnu težinu na nju. Istovremeno podignite peškir iznad glave. Držite pravo leđa i glavu. Vratite se u početni položaj i ponovite vježbu drugom nogom.

4. KORAK – Početni položaj je isti. Podignite zategnuti peškir uvis. Ispružite desnu nogu u stranu i nagnite tijelo prema njoj. Vratite se u početni položaj primičući nogu. Ponovite isto drugom nogom.

Dok ležite, oslonite se na dlanove i vrhove prstiju: zadnjica, butine i kičma moraju biti u istoj ravni. Uvucite stomak. Ostanite u takvom položaju trideset šest sekundi. Ova vježba je kontraindikovana u slučaju problema sa zglobovima i diskushernijom, povreda kičme, kao i pri velikoj težini.

VAŽAN SAVJET: Trudite se da radite gimnastiku ujutru i uveče, sat vremena prije jela i spavanja, postepeno povečavajući broj ponavljanja.

Masaža „četinarima“
Iglice bora koje sakupite u šumi najprije naparite (prelijte ključalom vodom na deset minuta). Rasporedite ih po podu, na najlon kesu koja je po veličini jednaka leđima ili samo vratu i krstima. Legnite na iglice golim leđima na 15 minuta. Osjećaćete prijatno probadanje i opuštanje. Umor bude kao rukom odnesen.

Petnaest do dvadeset minuta čak i jednostavnog odmora, dok ležite na leđima, omogućava mišićima da se opuste i otklanja umor, dok probadanje borovih iglica poboljšava mikrocirkulaciju krvi i normalizuje procese metabolizma u tkivima.

Isto dejstvo ima i apotekarsko ulje bora – ono se može koristiti za masažu.
Ipak, uslijed komplikacija oboljenja kičme (osteohondroze, radikulitisa i dr.) ne treba raditi masaže. Samo tokom perioda remisije (popuštanja bolesti).

„Dugmad“ od jasike

Malo ko zna da jasika efikasno otklanja bolove usljed osteohondoroze, zbog čega se od ovog drveta pravi svojevrstan aplikator. U proljeće, kad je jasika puna sokova, isjeće se grana debljine drške lopate. Skine se kora, ostaviti na svakom kraju po dva centimetra kore, da drvo ne bi ispucalo, i staviti je na sjenovito mjesto da se suši dvije nedjelje.

Otesterisati granu na kružiće debljine po dva centimetra i napraviti u njima rupice, kao na dugmićima. Od pamućne tkanine napraviti pojas (složiti ga u nekoliko slojeva), koji odgovara krstima po družini i širini, i po cijeloj površini prišiti na njega „dugmad“ od jasike.

Nositi ga svakodnevno sat-dva po potrebi , kad počnu bolovi, dok se stanje ne poboljša. Možda je to pomalo autosugestija, ali bolovi zaista prolaze, a svakako da blagotvorno dejsto ovog plemenitog drveta ne treba potcijeniti.

Ilustracija

 Upaljeni živac „smiruje“ bakar

Narodna medicina nudi jednostavan način i liječenje upaljenog kičmenog živca bakrom. Dugačku bakarnu žicu prečnika 0,8 mm obmotati tri puta oko struka. Ne skidati dvije nedjelje. S njom i spavati.
Iako u poćetkku nije udobno, mora se izdržati. Nakon toga napad radikulista (upala korijena kičmenog živca) nestaje zauvijek. Rijetki su recidivi.

Narodna medicina nudi jednostavan način da odredite da li će vam pomoći liječenje bakrom. Prislonite na bolno mjesto bakarni disk (recimo, novčić). Ako se on lako zadržava na tijelu, znači da će liječenje bakrom za vas biti djelotvorno.

Sauna i okoštavanje kičme

U sauni se pojačavaju svi procesi metabolizma u organizmu, dolazi do regeneracije krvotoka i protoka limfe, što doprinosi jačem sanbdijevanju svih organa kiseonikom i hranljivim supstancama, te pokretanju svih procesa regeneracije u tkivima lokomotornog sistema. Da li ići u saunu u slučaju osteohondroze – zavisi od tri faktora: stadijuma razvoja bolesti, periodičnosti komplikacija i intenziteta napada bolova.

Za početak, pokvasite se pod tušem, ali nemojte kvasiti glavu da ne biste izazvali pregrijavanje. Istrljajte se peškirom, pošto suvišna vlaga na tijelu sprečava znojenje. Dobro naparite tijelo u sauni, a da bi para djelovala ravnomjerno – budite u ležećem položaju. Zatim na bolne dijelove leđa nanesite kremu za masiranje ili med.

Ljekoviti efekat ispoljiće i masaža prućem (blago lupkanje brezom ili četinarima po koži), koja će pojačati dotok kiseonika i hranljivih supstanci do kičme. Ove procedure  se često praktikuju. U parnom kupatilu, odnosno sauni, možete boraviti najviše triput po deset minuta. Period između ulazaka treba da bude 15 minuta, što je sasvim dovoljno za regeneraciju i normalizaciju pulsa i disanja. Poslije tretmana lezite u postelju i toplo se ušuškajte.

Ne preporučujemo saunu u slučaju komplikacija osteohondroze, postojanja bilo kakvih neoplazmi (tumora), akutne srčane insuficijencije, niti tokom trudnoće.

Paprat pod čaršav

Kad god vas uhvati promaha, a „probudi se“  radikulitis (upaljen kičmeni živac), najbolje rješenje iz prirode su paprati. Lišće paprati ispoljava analgetski efekat i djeluje kao protivupalno sredstvo.

A takođe je „smrt“ za krpelje i grinje iz posteljine – njih ima praktično u svakoj kući, gdje dospijevaju s dlake kućnih ljubimaca, perja ptica ili obične kućne prašine.

U toplim ljenim danima, kad su biljke pune soka i kad u šumi buja vegetacija, trebalo bi otkinuti lišće divlje paprati, osušiti ga tako da blago uvene i stavljati ispod čaršava.  Za sedam sdana nestaju bolovi u predjelu kilčme.

Komentari

komentara