Tajna italijanske prehrane: PICA SE NE JEDE SVAKI DAN, MASLINOVO ULJE SE KORISTI OBILATO!

  Iako je Italija je zemlja ugljikohidrata, nikada nije imala problem s velikim brojem pretilih osoba. Kako je to moguće? Samo 9% populacije ima problem s pretilošću naspram 32% Amerikanaca, što zvuči ipak kao znanstvena fantastika ako znamo da se standardna prehrana svakog Talijana dosta temelji na pasti!

Je li moguće biti fit i elegantan u zemlji pizze, paste i sladoleda? Dovoljno je da vam spomenemo Monicu Bellucci, Sophiu Loren, Ginu Lollobrigidu, Ornellu Muti, Annu Magnani, Claudia Cardinale, Virnu Lisi, Monicu Vitti… pa ćete shvatiti da je itekako moguće. Uostalom, Italija je zemlja ugljikohidrata, ali nikada nije imala problem s velikim brojem pretilih osoba. Kako je to moguće?

Ukoliko malo detaljnije proanaliziramo Talijane, možemo samo konstatirati kako većina stanovništva na Apeninima vodi zdrav i balansiran život. Ako su vam baš potrebne brojke: samo 9% populacije ima problem s pretilošću naspram 32% Amerikanaca! Što zvuči ipak kao znanstvena fantastika ako znamo da se standardna prehrana svakog Talijana dosta temelji na pasti!

 1. pravilo: Trik je u balansu i manjim porcijama

Za razliku od Amerikanaca koji prakticiraju velike porcije, u Italiji se jede češće, ali manje. Također, Talijani ne vode posebno računa o kalorijama, već prestaju jesti u trenutku kada su “puni” i kada imaju prostora još samo za jednu kafu. Treba napomenuti da je u njihovim jelima uvijek savršen balans svega: koliko masti, koliko ugljikohidrata, škroba, proteina, a posebno izbjegavaju konzumiranje crvenog mesa.

 

 2. pravilo: Koriste samo jedno ulje – maslinovo

Maslinovo ulje ima s razlogom reputaciju zlatne tekućine pa čini sastavni, ako ne i osnovni sastojak svakog talijanskog jela. Talijani ga koriste kao glavno ulje za salatu, pravljenje umaka, prženje i prosto je nemoguće zamisliti talijansku kuhinju bez njega! Opće je poznata činjenica da je maslinovo ulje bogato dobrim mastima.

3. pravilo: Konzumirati što više svježe, sirove hrane

To se posebno odnosi na jug Italije, egzotičnu Siciliju gdje je svako jelo obogaćeno rajčicama, povrćem, artičokama, začinima i limunom. Pasta se služi, s mrvicom maslinovog ulja, domaćim umakom od rajčice, origanom i uvijek je servirana u malim porcijama.

4. pravilo: Stalno šetaju

Neprekidno su u pokretu, ne drži ih mjesto. Aktivni su, pokretni, a zbog toga i vitki i vitalni. Pokrenite se i vi. Šetajte, brzo hodajte, penjite se na planinu, samo ne sjedite previše.

 5. pravilo: Manje porcije za doručak

Doručak se u talijanskoj obitelji ne preskače. Ali za razliku od velikog broja Europljana, Talijani za doručak prakticiraju pojesti malo manje.

 6. pravilo: Rijetko kad piju gazirana pića

Vrlo rijetko ćete vidjeti da neki Talijan pije bilo kakav gaziran napitak. Eventualno gazirana voda dolazi u obzir. Ledeni čaj ili smoothie također ne spada u redovno piće stanovnika Apeninskog poluotoka.

 7. pravilo: Junk hrana? Grijeh nad grijehovima!

Ukoliko ste nekad ušli u klasičan talijanski supermarket sigurno ste primijetili da je dio s čipsom i gaziranim pićima vrlo mali. Talijani rijetko kad grickaju ili prakticiraju jesti junk hranu.

8. pravilo: Pizza nije baš za svaki dan

Žao nam je, ali moramo vas razočarati. Talijani ne jedu pizzu po cijeli dan i svaki dan niti preporučuju da vi to radite. U Italiji je pizza vrsta hrane koju jedete ako izađete subotom ili nedjeljom u grad s društvom.

 9. pravilo: Lagana večera

Posljednji obrok je kod Talijana rezerviran za neko lagano jelo (ukoliko ne idete s prijateljima van). Tipična večera uključuje juhu (minestrone), manju porcije paste servirane uz malu porciju sira i povrća.

 10. pravilo: Ne drže dijete

Talijani ne spadaju u onu skupinu nacija koje su luđački sklone dijetama i manijakalnom vježbanju. Želite smršaviti? Izbjegavajte prženu hranu i kao umak na pasti koristiti domaći umak od rajčice i povrće poput brokule, gljiva …I posljednji savjet, ali najvažniji: Jedite bez grižnje savjesti, opuštajte se i uživajte u divnom životu!

 

Komentari

komentara