Sve što jedemo utječe na raspoloženje: Koje su vaše namirnice sreće?

Svježa tunjevina neutralizira nervozu, banane podstiču na akciju, kivi olakšava sintezu serotonina. U pitanju su namirnice sreće ili mood food, dragocjene kako bismo se osjećali dobro i vratili osmijeh na lice

Ono što jedemo utiče na našu psihu više nego što mislimo. Želudac je u direktnoj vezi s mozgom i dominira hemijom koja regulira emocije. Potvrda? Nedavno istraživanje provedeno na Penn State univerzitetu pokazalo je: osobe koje uglavnom konzumiraju slane užine i kaloričnu hranu bogatu zasićenim masnim kiselinama veoma su napete i često neraspoložene, dok su osobe koje preferiraju ishranu bogatu ribom, pogotovo losos, bogat omega 3 masnim kiselinama, sebi osigurale pravo sredstvo za borbu protiv lošeg raspoloženja i depresije. Zaključak je da ne trebamo mnogo razmišljati ili čekati, nego na trpezi što češće imati namirnice koje će učiniti da se osjećamo sjajno.

 Postoji hrana koja utječe na naše raspoloženje, koja nas smiruje, tješi ili uveseljava . Na listi omiljenih namirnica za dobro raspoloženje koje su nam poznate još od najranijeg djetinjstva nalaze se mnoge slastice, čokolada, sladoled, kolači, kreme, keksi i bomboni. Depresiju i strahove prati i snažna želja za što slađim i kremastim slasticama, odnosno šećerom kojim ćemo nadoknaditi energiju koju su nam potrošile negativne emocije. No, umjesto kolačima s kremom dobro raspoloženje možemo vratiti jabukom ili bananom pirjanom na malo maslaca, zaslađenom s malo meda…

No, nažalost većina namirnica koje dokazano gode našoj psihi u isto vrijeme dokazano štete našem organizmu, pa posljedice zacjeljivanja emocionalnih rana hranom mogu biti ne samo suvišni kilogrami, nego čak i ozbiljniji problemi sa zdravljem. Ali na sreću i tome ima lijeka.

 Čokolada i čili papričica

 Stimuliraju lučenje norandrelina, neurotransmitera koji čini da pesimizam iščezne. Čokolada sadrži feniletilamin, aminokiselinu identičnu onoj koja nas odnese na sedmo nebo kada se zaljubimo. Važno je ne pretjerivati! Nekoliko kockica dnevno i to čokolade s visokim udjelom kakaa (oko 70%), jer sadrži manje biljnih masnoća i aditiva.

Čili papričice sadrže kapsaicin, supstancu koja potiče lučenje endorfina – hormona raspoloženja. Kako objašnjavaju naučnici, kapsaicin prži nervne završetke na jeziku i u ustima, te mozak luči endorfin da bi se zaštitio, što stvara osjećaj ugodne omamljenosti.

Špinat protiv zaboravnosti

Mahunarke (grah, grašak, bob, leća) sadrže prirodni dijetalni suplement pod nazivom L-dopa, prethodnik adrenalina, koji djeluje kao hormon i čini da postanemo aktivniji. Idealne su u trenucima kada nismo najbolje raspoloženi i nemamo volje za rad te usporeno reagiramo. Izbjegavajte ih ako vam stvaraju probavne smetnje, a u svakom slučaju preporučuje se konzumiranje manjih porcija (zbog nadimanja usljed procesa fermentiranja).

Kako biste ublažili ovaj neugodan sporedni efekt, mahunarkama tokom kuhanja dodajte kašičicu kima. Zeleno lisnato povrće glavni je izvor folne kiseline, čiji nedostatak izaziva raspoloženje, depresiju i zaboravnost. Zbog toga ne zaboravite svakog ili svakog drugog dana u ishranu uključiti porciju špinata, kelja, prase, zelene salate, blitve.

Mlijeko, sir, krompir – za sreću

 Sadrže triptofan, aminokiselinu neophodnu za sintezu serotonina, hormona sreće, koji nas čini društvenijim i otvorenijim. I ne samo to: triptofan (kojeg naš organizam ne može sam sintetizirati) esencijalan je i za stvaranje melatonina, hormona koji se otpušta u večernjim satima i priprema nas za spavanje. Upravo zbog toga su naše bake uvijek savjetovale šolju mlijeka prije spavanja, te je to i danas izvrstan način da riješite eventualne probleme sa snom.

Jaja, banane, piletina – da izađete iz apatije

 Svojevrstan su koncentrat tiroksina, supstance korisne za sintezu hormona koji nas podstiču na akciju, i dopamina, stimulatora mozga koji čak budi želju i za vođenjem ljubavi. Osim što će nam pomoći da izađemo iz stanja apatije, garantiraju i dodatni efekt: igre, pod plahtama izvrstan su put do stanja sreće jer podstiču lučenje endorfina, oksitocina i serotonina, što sveukupno predstavlja snažan hormonski udarac u borbi protiv tuge i neraspoloženja.

Tajne hromoterapije

 Duga na tanjiru

Boja namirnica djeluje na stanje duše, jer svaka sadrži niz hormona i različitih enzima. Putem vida, boje stižu do mozga i uslovljavaju hemiju emocija. Upravo zbog toga se svjetla različitih boja i koriste u hromoterapiji, antičkoj nekonvencionalnoj medicini. Zbog toga je važno i koju hranu, tačnije – hranu koje boje trebamo jesti ako želimo smanjiti nervozu i biti bolje raspoloženi.

ŽUTA ZA ENERGIJU

 Limun, banane, ananas, kukuruz, krompir, jabuke su za one kojima treba energetski udar na mentalnom planu. Žuto daje novu energiju i namirnice te boje su savršene ako se teško razbuđujete ili nemate snage za aktivno suočavanje s novim danom.

ZELENA ZA SMIRENJE

 Salate, paprike i grašak su idealni ako su vam nervi napeti. Zelena boja relaksira, donosi mir i spokoj.

NARANDŽASTA ZA RAVNOTEŽU

 Mrkva, dinja i tikva će vam pomoći ako osjećate neobjašnjivu težinu ili napetost u želucu. Ne samo to, narandžasta će vas uravnotežiti jer vas puni energijom bez uzbuđivanja.

CRVENA PROTIV DEPRESIJE

 Izaberite paradajz, lubenicu, ribizle i crvene narandže ako vam je pao mrak na oči i osjećate kako ste na korak od depresije. Crvene namirnice vraćaju organizmu energiju i podstiču želju za životom.

LJUBIČASTA ZA MIRAN SAN

 Borovnice, kupine, grožđe i patlidžan pravi su eliksir ako se mučite da zaspite, jer vrtite film o depavanjima proteklog dana. Ljubičasta donosi smirenost i čini da loše misli nestanu.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!