Sve o hrenu što bi vas trebalo zanimati

U piramidi ishrane hren se svrstava u vrlo korisno povrće, a njegov svjež korijen može da se koristi tokom cijele godine.

Previše oštar ukus i miris možete ublažiti dodavanjem naribane jabuke, pavlake, svježeg sira ili zgnječenih tvrdo kuvanih jaja. Od hrena možete pripremati umake za dimljenu ribu ili kuvano meso, praviti namaze ili njime začiniti čorbe i salate. Takođe je korisno lišće koje ima blaži okus, možete jesti i prekuvane mlade stabljike.

Koja su dobra svojstva hrena?

Bogat je vitaminima C, B1, B6, željezom, kalcijumom, magnezijumom, vitaminom B2.

Izotiocijanat koji se nalazi u hrenu ojačaće imunološki sistem i poboljšati proizvodnju bijelih krvnih ćelija čiji broj zavisi od broja slobodnih radikala.

Alil izotiocijanat je antibakterijska tvar koja se nalazi u hrenu i može ukloniti mikrobe i bakterije . Osim ovog spoja, hren je važna zaliha mangana – enzima koji jačaju ćelije i tjelesne tekućine u tijelu.

Oštar miris nekih biljaka, poput ruzmarina, kadulje ili hrena, podstiče pravilno disanje, smiruje napetost i poboljšava koncentraciju. Hren pomaže pravilnom funkcionisanju disajnog sistema. Dovoljno je duboko udahnuti naribani hren koji kod prehlade smanjuje sluz, ublažava bolove u plućima. Takođe, dobro djeluje kod alergija i sinusitisa. Korištenje hrena u prehrani dovodi do pravilnog funkcionisanja probave i zdravih crijeva.

Uz đumbir u domaćem čaju, može pomoći u sagorijevanju masti. Uključite li redovnu vježbu i regulišete prehranu, hren je dobar pomoćnik u mršavljenju.

Kalcijum i magnezijum važni su minerali odgovorni za izgradnju kostiju koji nas štite od artritisa i osteoporoze. Hren je bogat izvor ovih minerala, zbog čega se preporučuje u prehrani svih onih koji imaju genetsku predispoziciju za razvoj ovih bolesti kostiju. Naravno, prvo se posavjetujte sa svojim ljekarom.

Kiseli umak od hrena

Naribajte tvrdo kuhano jaje i hren, zalijte s malo supe i dodajte majonez. Umjesto majoneze možete dodati kiselu pavlaku.

Umak od krompira s hrenom

50 g ribanog hrena,

2 narezana ohlađena krompira,

5 dl vode začinjene jabukovim sirćetom,

15 g soli i 15 g šećera.

Sve dobro izmiješajte i umak poslužite hladan.

Umak od jabuka s hrenom

Naribajte 2 veće jabuke, dodajte 50 g naribanog hrena, 5 dl vode sa sirćetom, 15 g soli i kašiku šećera. Sve dobro izmiješajte i poslužite.

Ko ne bi trebalo da uživa ​​u hrenu?

Kada koristite hren, dobro je znati da sadrži natrijum koji nije toliko pogodan za dijabetičare. Osobe s poremećenom funkcijom bubrega takođe bi trebalo da izbjegavaju korištenje hrena, ali zbog njegove ljekovitosti preporučuje se korištenje u malim količinama.

Ukratko, hren treba konzumirati umjereno, čak i ako ste zdravi. Treba da ga izbjegavaju i oni koji imaju problema sa štitnjačom, kao i trudnice i dojilje. Ako niste sigurni da li je jedenje hrena prikladno za vaše zdravstveno stanje, posavjetujte se sa svojim ljekarom.

(Aktivni.si)