Sve češća pojava: ZBOG “PODIVLJALIH” HORMONA ŽENA SE PRETVARA U MUŠKARCA

Da biste vratili ravnotežu hormona, jedan od prirodnih načina je promjena ishrane!

Hronični stress ne zovu bez razloga “tihi ubica”, jer on utiče kako na imuni sistem, tako i na naš digestivni trakt, metabolizam i hormone. Istraživači tvrde da je uticaj stresa na balans reproduktivnih hormona proizvod evolucije. Naime, kada organizam osjeti prijetnju po svoj opstanak, mogućnost za začeće i reprodukciju postaju manje važne.

Kada je tijelo u ravnoteži i ne osjeća nikakve “prijetnje”, normalno radi osovina “hipotalamus – hipofiza – nadbubrežna žlijezda”. Međutim, kada je tijelo pod stresom, reproduktivne funkcije su potisnute, pa dolazi do gubitka menstruacije, smanjenja seksualne želje kao i povećane gojaznosti.

Kako stres utiče na seksualne hormone?
1. Kortizol podstiče povećanje tjelesnih masnoća, nivo šećera počinje da varira i dolazi do inzulinske rezistencije. Estrogen postaje dominantan a drugi hormoni potisnuti.
2. Kod muškaraca, stres smanjuje testosteron odnosno dolazi do njegove aromatizacije, pa se javlja više ženskih hormona. Kod žena, dolazi do suprotnog djelovanja, pa je estrogen sve siromašniji.
3. Pod hroničnim stresom, žena kao da prelazi u “androgeni” način funkcionisanja – gubi ženstvenost. Ugrožen je menstrualni ciklus i ritam plodnosti.
Kada dođe do pojačanog stvaranja hormona DHEA, posljedica su hormonalne akne, ali i maljavost, kao i neplodnost.

Da biste vratili ravnotežu hormona, jedan od prirodnih načina je prilagođavanje ishrane. Savjetuje se:

Veoma je važno da tijelu obezbijedite veliku količinu vitamina C, tokom čitavog dana. On će pomoći rad nadbubrežnih žlijezda i odgovarajuću proizvodnju kortizola.

Olakšajte organizmu borbu sa stresom i uvrstite u ishranu pečurke, korjenasto povrće i adaptogene biljke kakve su ženšen i zlatni korijen.

Olakšajte jetri rad redovnim korišćenjem zelenog lisnatog povrća, a naročito gorkastih poput rukole i maslačka.

Regulišite višak estrogena kupusnjačama – jedite brokoli, kupus i karfiol što češće.

Oslobađajte se stresa kroz meditaciju i druge tehnike opuštanja, primjenjujte lake vježbe kao što su joga, šetnja i istezanje.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!