Svakodnevne navike koje su loše za krvni pritisak: KAKO SPRIJEČITI NJEGOV ODLAZAK “U NEBO”

90/60 do 120/80 – ako je vaš krvni pritisak unutar ovog raspona, tada se vaš krvni pritisak smatra normalnim i zdravim. Ako pak imate visok krvni pritisak, to može značajno povećati rizik od smrtonosnih bolesti srca, srčanog i moždanog udara. Stručnjaci kažu da može ugroziti i neke vaše druge organe, poput bubrega i očiju, piše Healthybilderz.

Iako je ponekad krvni pritisak koji je viši od normalnog posljedica gena, tu su i svakodnevne navike koje zapravo mogu uzrokovati da krvni pritisak pređe ono što se smatra normalnim. U nastavku donosimo neke od svakodnevnih navika koje mogu uticati na vaš pritisak i povećaju ga.

Konzumiranje prerađene hrane
Opšte je poznato da je ishrana s visokim udjelom natrijuma loša za cijeli kardiovaskularni sistem i zato mnogi odbacuju so. Ali jeste li znali da su neki prehrambeni proizvodi prirodno bogati natrijumom, poput onih prerađenih, a dobro bi bilo i da češće kažete ‘ne’ brzoj hrani.

Uvijek ugodite svojoj želji za slatkim
Malo je ljudi svjesno činjenice da ishrana s visokim udjelom šećera takođe može uzrokovati visoki krvni pritisak. Naime, previše šećera može uzrokovati upalu unutar tijela, a kada se to dogodi, prije ili kasnije može doći do mnogih zdravstvenih problema, a jedan od njih je visoki krvni pritisak.

Česta konzumacija alkohola
Sasvim je normalno da vam se krvni pritisak lagano poveća tokom ili neposredno nakon uzimanja alkohola. U trenutku kada se alkohol eliminiše iz vašeg sistema, vaš krvni pritisak vraća se na normalu, tako da nema brige. Ali, s druge strane, sasvim je druga priča ako često konzumirate puno alkohola, a stručnjaci kažu da hronični unos alkohola može dovesti do trajnog povećanja krvnog pritiska.

Neaktivnost
Baš kao i alkohol, fizička aktivnost poput vježbanja može uzrokovati trenutno povišenje krvnog pritiska. Ali, čim napravite pauzu, možete očekivati da će se vaš krvni pritisak postupno vratiti na uobičajeno očitanje. Ako mislite da je izbjegavanje fizičkih aktivnosti dobro jer neće povisiti krvni pritisak, razmislite još jednom – sjedilački način života zapravo je jedan od mnogih faktora rizika koji utiču na visoki krvni pritisak, što može automatski povećati i vaš rizik od srčana bolest.

Ne možete dobro da se naspavate
Stres je nešto što može uzrokovati da se vaš krvni pritisak popne ‘do neba’, a velik efekat na vas ima i to ako niste spavali 7 do 9 sati noću. Za očuvanje normalnog krvnog pritiska morate nositi s nesanicom. Ali, kako biste stali na kraj tom nedostatku sna, važno je identifikovati koji je uzrok.