Suhe šljive smanjuju rizik od osteoporoze

Nedavno je predstavljeno istraživanje koje ukazuje da bi konzumacija suhih šljiva mogla pomoći ženama u postmenopauzi da spriječe pojavu određenih upalnih procesa povezanih sa razvojem osteoporoze.

Osteoporoza je bolest koja slabi kosti te ih čini sklonijim prelomima. Svako može razviti osteoporozu, međutim, starije žene su najsklonije ovom stanju, zbog smanjenja nivoa hormona estrogena tokom menopauze. Estrogen inače pomaže u sprečavanju gubitka koštane mase. Prema mišljenju istraživača, opadajući nivo estrogena može potaći razvoj upalnih procesa, što doprinosi gubitku koštane mase u postmenopauzi.

Istraživanje pokazuje da određena jedinjenja u suhim šljivama mogu spriječiti ovaj upalni odgovor. Ekstrakti fitohemikalija – polifenola koji se nalaze u suhim šljivama – mogu djelovati kao antioksidanti, smanjujući upalu u posebnoj vrsti koštanih stanica koje se nazivaju osteoklasti. Osteoklasti igraju vitalnu ulogu u održavanju, popravci i remodeliranju kosti.

Učesnice studije bile su žene u postmenopauzi sa niskom gustinom kostiju, što je znak osteoporoze. Bile su podijeljene u tri grupe, gdje je pojedinoj grupi određeno da dnevno konzumira 50 g suhih šljiva dnevno (oko 6 suhih šljiva), odnosno 100 g dnevno (oko 12 suhih šljiva) odnosno da uopšte ne jedu suhe šljive u periodu od 12 mjeseci.

Na početku i na kraju studije, istraživači su analizirali uzorke krvi žena prateći markere upale. Nakon analize podataka, autori su otkrili da konzumacija suhih šljiva zaista pomaže u smanjenju upale. Nalazi sugeriraju da konzumacija 6 do 12 suhih šljiva dnevno može potencijalno sniziti vrijednosti proinflamatornih citokina – markera upale koji mogu doprinijeti gubitku kosti kod žena u postmenopauzi, stoji u izvještaju.

Šljive su bogate vitaminom K i mineralima poput bakra i magnezija koji su važni za jake kosti. Stoga se savjetuje da dodate šljive u svoj dnevni jelovnik, bilo kao užinu ili bilo kao sastojak u receptima. Međutim, ovo ne treba raditi naglo, već postepeno. Previše suhih šljiva u jednom danu može poremetiti vaš probavni sistem jer imaju visok sadržaj vlakana i sorbitola (mogu djelovati laksativno).