Stanite na vagu večeras, probajte opet ujutro: RAZLIKA MOŽE DA IZNOSI I DO 3 KILOGRAMA!

Vjerovali ili ne, ali sasvim je moguće da “preko noći” izgubimo po nekoliko kilograma

Hrana i piće, probava, mokrenje, vrijeme koje provodimo vježbajući, sve to može da utiče na sastav i količinu vode koja se zadržava u našem tijelu, a s time i na težinu – objasnila je dr Anita Petruceli.

Hrana koja sadrži više ugljenih hidrata i soli prouzrokuje zadržavanje vode i povećanje kilograma, dok vježbanje može da dovede do privremenog gubitka vode, a s tim i kilograma.

Zbog toga dr Petruceli preporučuje da se ne opuštamo previše kada vidimo mali pomak, ali i da se ne nerviramo ako taj pomak nije u željenom smjeru i ako nam se težina u jednom danu promijenila – jer to ne znači da gubimo kilograme, odnosno da iste dobijamo.

“Dobijanje kilograma zbog fluktuacije vode trebalo bi da se normalizuje za dan ili dva, i najbrže se postiže vježbanjem i zdravom ishranom sa veoma malo soli, kao i unošenjem rafinisanih ugljenih hidrata i prostih šećera – kaže dr Petruceli.

Prema riječima hirurga iz Medicinskog centra u Pitsburgu, dr Džozefa Kolela, u toku danu težina može da varira i do tri kilograma, a čak nas ni pet kilograma ne bi moglo spriječiti da postignemo željenu težinu.

“Većina ljudi može prilično brzo opet da izgubi pet kilograma, samo uz manja prilagođavanja u unosu kalorija i tjelesnoj aktivnosti – kaže hirurg.
U slučaju da duže od dva dana vaga uporno pokazuje, na primjer sedam kilograma više, uzrok mogu da budu alkohol i lijekovi.

“Alkohol podstiče apetit i uništava samokontrolu unosa količine hrane – objasnio je dr Kolel za Shape.

Imajte na umu da, osim ishrane, i alkohol, razni lijekovi i zdravstvena stanja takođe mogu da prouzrokuju veća variranja u težini.
Kako da pratimo napredak?

Dr Kolel kaže da se, ako nastojimo da dobijemo par kilograma, najbolje je da se mjerimo svaki dan.

“To će vam pružiti realan uvid u stanje, a vremenom ćete dobijanje ili gubitak kilograma znati tačno da povežete sa onim što ste pojeli i popili – kaže doktor.

Ako želite da izgubite više od nekoliko kilograma, ljekari kažu da svakodnevno mjerenje nije potrebno i da je težinu najbolje provjeravati jednom nedeljno.

“I budite dosljedni – kaže dr Petruceli i napominje da se mjerenje obavlja uvijek na istoj vagi, a na nju je najbolje stati odmah ujutru, prije bilo kakvog unosa hrane i tečnosti.

Objasnila je i da za sve koji žele da izgube više od nekoliko kilograma ne bi bilo loše da s vremena na vrijeme provjere i sastav tijela, odnosno urade laboratorijske analize koje tačno pokazuju udio masti, mišića i vode u tijelu.