Stalno ste umorni? Ovih pet stvari će vas pokrenuti!

Odlični savjeti za povećanje energije tokom dana

Želite da povećate nivo energije vašeg tijela? Probajte ove ekspertske predloge nutricioniste Džejmsa Kolinsa, krenuvši od promjene osnovnih navika u ishrani i strateškog planiranja unosa kofeina.

Džejms Kolins, jedan od najznačajnijih britanskih nutricionista i autor projekta “Energetski plan” (The Energy Plan) savjetuje kako možete da povećate nivo energije tokom dana.

Vježbajte svakodnevno

Pokušajte da vježbate bar jednom dnevno. Ovo može da uključi fitnes program u teretani ili čak samo izlazak napolje i intenziviranje šetnje. Najnovije istraživanje pokazalo je da možete da odradite efikasan trening za samo 13 minuta, prenosi BBC.

Prilagodite unos kalorija

I te kako je smisleno da prilagođavate unos hrane različitim danima, jer će potrebe vašeg tijela varirati u zavisnosti od toga šta radite. Aktivniji dani, bilo na poslu ili u teretani, povećavaju vaše potrebe za kalorijama. S druge strane, manje aktivni dani traže manje “goriva”.

Strateški unosite kofein u organizam

Kofein može da poboljša budnost i fizičke performanse. Ispijanje kafe 45-60 minuta prije treninga omogućiće da koncentracija kofeina u krvi bude na vrhuncu. Efekti djelovanja kofeina mogu biti dugotrajni, ali mogu ometati i spavanje tako da unos treba smanjiti kasnije tokom dana.

 

Oporavak

Kvalitetan san tokom noći je ključan za konsolidaciju pamćenja i učenje, upravljanje težinom i regeneraciju mišića. Hrana koja sadrži proteine ​​(posebno aminokiselinu koja se zove triptofan može da poboljša san, dok energetski deficit (dok ste na dijeti) može smanjiti kvalitet sna.

Isplanirajte aktivnosti za naradnu nedelju

Odvojite 15 minuta svake nedjelje kako biste razmislili o ishrani tokom proteklih nekoliko nedjelja, tj. da sumirate kako se generalno osjećate, osjećate li da ste energičniji, a zatim isplanirajte aktivnosti za sedam dana unaprijed (šta ćete jesti, kada ćete vježbati i slično).

Komentari

komentara