Šta uzrokuje i kako spriječiti oticanje nogu tokom ljetnih vrućina?

Mnogi jedva čekaju ljeto kako bi mogli da oslobode stopala okova zatvorenih cipela, ali nerijetko zažale kada stopala oteknu u sandalama pa se one učine većim teretom i od čizama. Zašto se to događa tokom ljeta?

Odgovor se krije u premalom unosu tečnosti.

Naime, koncentracija soli u organizmu naraste zbog dehidracije, što forsira tijelo da zadržava ono malo vode što mu dajete, a zadržavanje vode rezultira oticanjem.

Vrućina, takođe, uzrokuje širenje krvnih sudova, što dovodi do oticanja tečnosti u obližnje dijelove tijela. Pretjerano hodanje, sjedenje i stajanje na jednom mjestu duže vrijeme, dopušta gravitaciji da tjelesnu tečnost spušta u zglobove i stopala, što potom dovodi do oticanja i osjećaja nelagode.

Tijelu treba so, ali hrana koju jedemo ima sasvim dovoljnu količinu soli, tako da dodatnim soljenjem možete samo da pretjerate. Osim za stopala, pretjeran unos soli nije dobar ni za visok krvni pritisak, koji može da uzrokuje srčani ili moždani udar, naročito tokom ljetnjih mjeseci.

 

Ako ikako možete, izbjegavajte slani kikiriki, perece, čips i prerađenu hranu. I žitarice za doručak sadrže visok nivo soli, a da ne spominjemo gazirana pića i mineralnu vodu.

Pet načina da riješite problem otečenih stopala

– Pijte puno vode i izbjegavajte so

– Ako ste u prilici, svako malo prošetajte

– Ako vam posao to ne dopušta, barem s vremena na vrijeme protegnite noge, naročito stopala – cilj je da se podstakne cirkulacija u tom predjelu

– Kada ste kod kuće, lezite s nogama podignutim iznad nivoa srca, a na stopala postavite mokre i hladne peškire

– Preporučuje se i masaža stopala losionom s efektom hlađenja

(aura.ba)

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!