Šta treba da jedete da izbjegnete viruse i prehlade: JESENJE NAMIRNICE KOJE ČUVAJU ZDRAVLJE

Ruska dijetetičarka Kamila Timošenko sastavila je listu namirnica neophodnih za jačanje imunološkog sistema tokom jeseni, jer se tada značajno povećava rizik od mnogih bolesti, posebno problema sa gastrointestinalnim traktom, a češći su i grip, prehlada i depresija.

Ona na svom nalogu na Instagramu navodi da su namirnice bogate cinkom i selenom važan dio ishrane. To uključuje ribu i morske plodove, jaja, integralne žitarice, mahunarke i meso. A posebno ističe da je važno unositi gvožđe kroz meso jer se ono apsorbuje 10 puta bolje iz namirnica životinjskog porijekla.

Nutricionista takođe skreće pažnju na vitamine grupa B, C i D. U neophodne zdrave proizvode spadaju i paprika, brokoli i karfiol.

Konačno, tijelu su potrebne omega-3 masne kiseline, koju, pored ribe, obilno sadrže i sjemenke i biljna ulja.

Spisak nutritijenata i namirnica koje dr Timošenko preporučuje za jak imunitet:

Cink: riba, džigerica, meso, mahunarke, integralne žitarice, pšenične mekinje

Selen: riba, morski plodovi, džigerica, jaja, tvrda pšenica

Gvožđe: džigerica, meso

Vitamin D: riba, jetra bakalara, jaja, puter

Vitamin C: kivi, začinsko bilje, paprika, brokoli, karfiol

Vitamini grupe B: integralne žitarice, meso, džigerica, jaja, povrće

Omega-3: riba, biljna ulja, sjemenke.