ŠTA SE DEŠAVA NAŠEM TIJELU KADA SE PREJEDEMO

Velika količina unijetih kalorija za vrijeme praznika i slabija fizička aktivnost u zimskom periodu, neminovno ostavljaju posljedice na naše zdravlje.

Dijetetičarka Suzi Barel otkrila je šta hrana, vino i kolači čine našem tijelu i prilično će razočarati sve koji su namjeravali da se opuste narednih dana.

Plitko disanje, povišen šećer u krvi, višak kilograma, čak i problemi u radu srca, samo su neke od posljedica zbog kojih se možete osjećati loše za vrijeme praznika.

Plitko disanje odmah poslije jela

Po završetku obroka ponekad se dešava da osoba ne diše normalno, da je to disanje plitko. Suzi pojašnjava da je to rezultat prepunog želuca koji vršii pritisak na dijafragmu i smanjuje kapacitet pluća.

  • Zato je sjedenje nakon obilnog jela najgora stvar koju možete da uradite vašem tijelu. Mnogo je bolja opcija da ustanete i malo prošetate – rekla je dijetetičarka Barel i dodala da 15 minuta lagane šetnje poslije jela može da pospiješi varenje hrane.

Umor i osjećaj sličan mamurluku 30 minuta nakon obroka

Mnogi ljudi osjećaće umor ili nešto poput mamurluka nakon obroka, jednom riječju osjećaćete se omamljeno.

  • To se često događa zbog prebrzog konzumiranja hrane, pogotovo masnije od one koju inače jedete – pojasnila je Barel i dodala da zbog toga može doći do povećanog nivoa šećera u krvi, a to izaziva umor.
  • Jedite sporije i pokušajte količinu hrane koju želite da pojedete da rasporedite na dva dana – savjetuje Barel.

Nadutost i neprijatan osjećaj u predjelu abdomena dva sata nakon jela

Sat do dva nakon obilnog obroka možete da osjetite bol u predjelu abdomena, kao i nadutost. Do toga dolazi kad hrana krene u probavni trakt.

  • Ovi simptomi mogu rezultirati gojaznošću, pa nije čudno da nakon obilnog obroka dobijete kilogram do dva. Iako je to samo privremeno, nekim ljudima može biti teško da se oslobode tih par kilograma viška. Takođe, prejedanje vodi do povećanog unosa soli, što može da prouzrokuje zadržavanje vode – pojašnjava Barel.

Šta možete da uradite?

Da biste smanjili osjetljivost na insulin, odradite 20 do 30 minuta vježbe ujutru, jedna je od preporuka dijetetičarke.

Drugo rješenje je da prošetate odmah nakon jela kako biste olakšali proces varenja hrane i ono što je veoma bitno, pravite pauze između jela kako biste mozgu dali mogućnost da vam signalizira da ste siti i da je vrijeme da prestanete da jedete.

Komentari

komentara