Šta pojačana želja za crvenim mesom, slatkišima, slanim, prženim krompirićima ili tjesteninom govori o zdravlju?

Pojačana želja za određenim vrstama hrane ne mora značiti da je nešto s našim zdravljem krenulo pogrešno, ali ipak može ukazivati na određene nedostatke i potrebe našeg tijela


Poznat je onaj neopisiv osjećaj kad nam se užasno jedu prženi krompirići. Ne može se objasniti zašto ti se jede baš to, ali želiš ih odmah i sada? Svakome se to dogodilo bar stotinu puta u životu; I nisu bili samo krompirići, već neke druge namirnice i specijaliteti.

Postoje dosta logična objašnjenja za neke od namirnica za kojima najčešće žudimo, i većinom nisu toliko dramatična kao ona objašnjenja koja najčešće pronalazimo na Google-u… (Nemojte to raditi, znate da nije najpametnije, sigurno ste se već uvjerili u to barem nekoliko puta.). Ako te ipak zanima zašto ti se jede baš tačno određena hrana, najbolje bi bilo da se osvrneš na objašnjenja stručnjakinje Alisse Rumsey, nutricionistice i kreatorice besplatnog zdravstvenog vodiča Three Steps To a Healthier You. Pa, evo što namirnica za kojom žudiš i koju najčešće želiš jesti tačno govori o tvom zdravlju.

1. Crveno meso
Uhvatiš li se često kako razmišljaš o onom preukusnom stakeu ili ako ne možeš da zamisliš obrok bez mesa – I to upućuje na na neku vrstu ozbiljnijeg nedostatka ili bolesti. Pojačana želja za crvenim mesom može biti indikator nedostatka željeza, pogotovo kod žena koje imaju obilnija krvarenja tokom menstruacije.

2. Prženi krompirići
Evo, recimo, ovo je hrana koju bismo mogli jesti u nedogled. Ali, šta to tačno znači i što nam to govori o zdravlju?

Pojačana želja za slanom hranom može se javiti zbog nedostatka minerala, posebno kalcija, magnezija i cinka. Međutim, takva neopisiva želja za krompirićima prženim u dubokom ulju posipana velikom količinom soli može biti i znak da generalno konzumiraš previše soli. A u tom slučaju, najbolje bi bilo u što većoj mjeri iz oshrane izbaciti sol i slanu i zasoljenu hranu, kako bi se osjetni pupoljci na jeziku oporavili i kako bi se želja za slanom hranom barem malo smanjila.

PROČITAJTE I OVO

Ove napitke obavezno uključi u dnevnu rutinu!

3. Sir
Obožavaš li sir u toj mjeri da bi ga žrtvovali za komadiće čokolade, moguće da ti nedostaju masnoće. Još ako ti najbolji dio bilo kakvog obroka s tjesteninom mota proći sa premezanom naribanim na vrhu – vjerovatno ne uzimate dovoljne količine masnoća – tsčnije, zasićenih omega-3 masnih kiselina. Rumsey tvrdi kako su najpovoljniji izvor ovih masnih kiselina masna riba, poput lososa te orašasti plodovi i lanene sjemenke.

4. Slatkiši

Ako za sol vrijedi ona: Što je više jedeš, to je više želiš, onda se isto može primijeniti i na šećer.

“Ako jedete prevelike količine jednostavnih ugljikohidrata, kao što su tjestenina, hljeb, peciva i lisnata tijesta, nakon toga vam se često dogodi da osjećate povećanu želju za slatkišima i ostalim slatkim namirnicama. Jednostavni ugljikohidrati naglo povećavaju šećer u krvi, što dovodi to povećanog izlučivanja inzulina, nakon čega količina šećera u krvi ponovno naglo pada. A kad se to dogodi, apetit se povećava i zbog toga imate pojačanu želju za slatkim – objašnjava Rumsey. Dakle, možda se ipak nisu šalili kad su rekli da je šećer ovisnost modernog doba.

5. Tjestenina

“Pojačana želja za tjesteninom jednaka je pojačanoj želji za slatkišima i šećerom, zato što se jednostavni ugljikohidrati probavljaju na isti način kao i šećeri. Ako jedete prevelike količine tih jednostavnih ugljikohidrata, a nedovoljno proteina i masnoća, nivo šećera u krvi doživljavat će ozbiljne flunktuacije, zbog čega ćete imati veliku želju za dodatnim ugljikohidratima”, objašnjava doktorica Rumsey. I to je istina; zaista ne bismo trebali pretjerivati sa špagetima, iako ih volimo.