Šta očekivati i kako se s njome nositi: Doživite menopauzu kao najbolje doba u životu!

Piše: Dušica Ranđelović, predsjednik udruženja “Zdrav život – zdrav stav”

Iako se menopauza povezuje sa „početkom kraja“ jednog životnog ciklusa, postoji način da na nju gledate kao na početak divnog životnog doba.

Menopauza je dio prirodnog procesa i ne treba na nju gledati kao na neku bolest kada život prestaje. Ponekad žene znaju da osjećaju promjenu 7-8 godina prije nego što nastane. To je period kada hormoni usporavaju rad i ovo je tzv. prijelazno razdoblje. Simptomi su tu jer se organizam navikava na novo stanje stvari.

Ljepša strana menopauze

S ljepše strane, gledajte na ovaj period kada konačno ne morate da brinete kada će vam ciklus, jer svi znamo da „prokleto“ žensko okreni-obrni „zavisi“ od svog ciklusa. Pomislite samo na odlaske na more kad vam je volja umjesto uklapanja u period kad niste u ciklusu ili, još gore, ako ne možete da birate odlaske na more u ciklusu.

Ne znam da li ima nesto gore. Ja bih tada radije propustila more skroz, umjesto da sam mu tako blizu, a tako daleko.. Plivanje sa tamponom,ne dolazi u obzir. Nije higijenski, nije ni zdravo. Pa onda sve događaje na kojima niste mogli da obučete šta ste htjele jer se ne bi osjećale ugodno i opušteno..pa onda sve propuštene seksualne odnose ( bitna stavka) jer,eto, niste bile u stanju.

Također, seks u ciklusu ne dolazi u obzir. Lično sam mišjenja da nije zdravo jer smo mnogo osjetljivije i podložnije kojekakvim infekcijama. S druge strane, suhoća vagine u menopauzi se jednostavno rješava malim „podmazivanjem“ odnosno lubrikantom.
Dakle, ljepša strana menopauze postoji.

Posvetite se sebi

Propratni, neugodni simptomi mogu da se ublaže ishranom, čajevima, jednom rečju, obraćanjem pažnje o tijelu. Ovo su dani kada možete bez ikakve griže savjesti da se posvetite sebi, jer su do tad, djeca porasla i osamostalila se (ako imate djecu,bar se nadamo da se jesu osamostalila do vaše menopauze), i imate više vremena za sebe i svoje potrebe.

Svakako, bilo bi dobro da se ne čeka do tada, ali ako su vam svakodnevne obaveze u periodu prije menopauze bile razlog što se zanemarujete, sada je pravo vrijeme da se okrenete sebi i tretirate svoje tijelo sa dužnom pažnjom i poštovanjem.
Nikad nije kasno da počnete da brinete o sebi.

Uzimati ili ne uzimati hormone, pitanje je sad?!?

Kako izbjeći debljanje u menopauzi? Tofu, žalfija, jagorčevina i sladić „nadomješćuju“ hormone.
Neke biljke sadrže fitoestrogene i fitoprogesteron koje su po svom sastavu i djelovanju slične našim polnim hormonima. Ovi biljni hormoni održavaju ravnotežu jer podstiču stvaranje hormona. Ako ih nema dovoljno ili vas štite od hormona ako ih je previše. Drugim riječima, prave balans.

Ako uporedimo broj žena koje se udebljaju ne uzimajući hormonalnu terapiju i broj onih koje se udebljaju uzimajući hormone rezultati ipak idu u prilog terapiji: 44 prema 31 % . Ali, moguće je pravilnom ishranom, fizičkom aktivnošću, izbjegavanjem stresa, alkohola, kafe i duhana, sve to držati pod kontrolom i bez hormona. Ako se počne prevencija na vrijeme, kada dođe do menopauze simptomi će biti mnogo blaži. Kako?

Glavni razlog za dobijanje kilograma je što tijelo usporava i u nekim slučajevima zaustavi proizvodnju estrogena. Namirnice poput tofua i svježeg voća i povrća koje sadrži antioksidanse može smanjiti simptome menopauze. Ovaj način ishrane sadrži takvu hranu- puno vlakana, malo masti, bogata kalcijumom što je potrebno za zdrave kosti.

 Šta jesti u menopauzi?
Tri redovna obroka moraju da ostanu, i jedan međuobrok. Izbjegavajte alkohol i previše začinjenu hranu jer to može pogoršati nalete vrućine. Trebali bi da eksperimentišete sa namirnicama koje vjerovatno niste do sada upotrebljavale kao što su tofu, sojino mlijeko, orasi.
Unos vode od 1,5 do 2 l je OBAVEZAN pošto vam može pomoći da se riješite urinarnih infekcija kao što je cistitis koji je čest kod menopauze. Plus, voda vam treba zbog balansiranog metabolizma, normalnog rada ćelija, ispiranja toksina iz tijela (pogotovo bitno u menopauzi, jer kada se metabolizam uspori, mnogo teže se rješava toksina).

Izaberite bilo koji od ovih međuobroka:
šaka crvenog grožđa ili borovnica
šaka sušenih brusnica, sušenih kajsija ili sušenih smokvi
šaka badema ili oraha
jabuka, banana ili narandža
šolja niskomasnog voćnog jogurta
voće po izboru, najbolje crveno bobičasto.

 Čajevi koje možete piti u menopauzi

Jagorčevina je biljka koja je veoma povezana sa ženskim tijelom. Biljka sadrži GLA (gama linolensku kiselinu) koja ima uticaj na hormone i izuzetno pozitivan efekat na mnoge neprijatne simptome menopauze.

Sladić čaj sadrži aktivne supstance koje pomažu u regulisanju nivoa estrogena. Kao bonus koren sladića djeluje kao antidepresiv.

Čaj od lista maline treba da ima u kuhinji svaka žena jer ovaj čaj pomaže kod različitih ženskih problema. Odličan je za ravnotežu ženskih hormona, materice i protiv PMS-a. Jedino upozorenje je da list maline može dovesti do spontanog pobačaja pa zato trudnice ne treba da piju ovaj čaj.

Kamilica ima mnoge blagodeti. Ublažuje nesanicu kao jedan od problematičnih simptoma menopauze, a uz nju će ublažiti i nervozu koja je prati.

Čaj od žalfije je odličan napitak za suzbijanje valunga. Biljka ima svojstva hlađenja i estrogen kao jedinjenje koje pomaže u obnavljanju smanjenjog nivoa hormona.

Konzumiranje čaja je jednostavan i zdrav način liječenja mnogih simptoma menopauze a usput hranite tijelo antioksidansima i jačate imuni sistem.
Pozitivan stav donosi pozitivne rezultate, to važi za sve segmente života pa i za simptome menopauze.
Drage moje, umjesto da očajavate, radujte se drugačijem, na mnoge načine rasterećenijem poglavlju života.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!