Šta nam sve radi stres? NEKA VAM BUDE DOSADNO

Svi uspješni ljudi, sportisti i biznismeni imaju trenutke odmora, i trenutke kada daju svoj maksimum. U stvari, imaju svoj red i raspored koji uključuje i vrijeme odmora. Da nije tako, oni bi pregorjeli od stresa i obaveza i ne bi postizali vrhunske rezultate.

Piše: Dušica Ranđelović, certifikovani maser-terapeut, stručnjak na polju celulita i anticelulitnih tretmana. FB @anticelulit masaže;
Instagram: dr_anticelulit_koncept
tel: + 38166 9492 966

 

Skoro da nema osobe koju bar jednom nećete čuti da kaže da je pod stresom. Iako se ovaj termin lako upotrebljava i još lakše shvata, stres je ozbiljna stvar koja je okidač za razne bolesti kako fizičke, tako i psihičke.

Neki od simptoma stresa:

Fizički-  Ovi simptomi uglavnom se ispoljavaju u vidu fizičkih nelagodnosti kao što su glavobolja, teško disanje, nesanica, smanjen ili pojačan apetit, problemi sa varenjem hrane (nervozan stomak), kao i smanjena želja za seksom.

Psihički- Psihički simptomi se svode na emotivno doživljavanje stvari iz spoljnog svijeta. To je sve ono što usljed nekog spoljašnjeg faktora doživljavamo emotivno. Ovdje spadaju nervoza, tjeskoba, strah, briga, tuga, depresija i problemi sa koncentracijom.

I jedne i druge simptome možemo smanjiti ukoliko smo svjesni okidača i ukoliko smo svjesni da reagujemo da pogrešan način. Većinu stvari u životu radimo mehanički po automatizmu i tako tek kad se desi neko veće iskakanje iz kolosjeka, stanemo i vidimo koliko nismo obraćali pažnju na sve što nam tijelo poručuje. Najbolje je da sve simptome,  bilo psihičke ili fizičke, shvatite kao sistem za navođenje. Slušajte svoje tijelo, ono neprestano komunicira sa nama putem osjećanja samo malo naučite da ga čujete.

Vodimo brze živote, bombardovani smo informacijama sa raznih strana, imamo gomilu obaveza i skoro nimalo vremena za opuštanje. Čak i  naši smart telefoni nisu više tako pametni kad su prebukirani informacijama i aplikacijama pa zablokiraju. A kako ne bi i mi. Da li možete da se sjetite kada vam je zadnji put bilo toliko dosadno da ne znate šta biste sa sobom?

Maskiranje problema

U stvari, mnogo su češće situacije u kojima se pitate šta ćete prije da uradite. Trenuci  kada ne radimo ništa djeluju nam kao gubljenje vremena. Ali nije baš tako.

U nadi da će otkriti jednostavan a magičan način kako se riješiti stresa, ljudi pribjegavaju  raznim rješenjima i ponašaju se na različite načine. Neki se predaju porocima i utapaju stres u alkoholu, neki puše pod izgovorom da cigarete liječe nervozu, neki liječe stres čokoladom i slatkišima. Sve ovo je maskiranje problema i jasno je da stres nije samo nervoza i ne prolazi još većim maskiranjem problema.

Svi uspješni ljudi, sportisti i biznismeni imaju trenutke odmora, i trenutke kada daju svoj maksimum. U stvari, imaju svoj red i raspored koji uključuje i vrijeme odmora. Da nije tako, oni bi pregorjeli od stresa i obaveza i ne bi postizali vrhunske rezultate.

Važno je da znate kako se osloboditi od stresa i nervoze jer tako možete da budete zadovoljni sobom. Kad ste zadovoljni sobom, onda nema potrebe da idete okolo i prosipate negativu na sve oko vas. Onda vam je lijepo i apsolutno vas ne zanima šta bilo ko drugi radi i kako živi svoj život. Usmjerite se na postizanje ličnih ciljeva, nečega što ste oduvijek htjeli i što je vama važno.

Možda i jesu svi zadaci koje imamo da obavimo u toku dana bitni i važni, ali najvažnije je da vodite računa o sebi- da bi sve oko vas i dalje moglo da nastavi da funkcioniše bez problema.

Prvo mislite o sebi, da bi mogli da mislite o svima drugima.

Kako se opustiti u prezaposlenom danu

Prestanite da se bavite makar jednom stvari koja vam troši vrijeme. Ja, npr. više ne idem na besmislena kafenisanja koja su bazirana isključivo na tračanju i ponavljanju stvari kao „pokvarena ploča“. Radije ostanem kući da čitam knjigu. Da li zbog toga trpe neka prijateljstva? Naravno. Ne samo da trpe, nego ih više i nema. To je logičan slijed stvari ako uzmete u obzir da ste vi sebi najbitniji. Briga o sebi nije sebična- ona je apsolutno neophodna! Uvijek birajte sebe!

Meditirajte. O meditaciji sam pisala u nekom od prethodnih brojeva; čak i ako ne znate, probajte. Odvojite neki minut tokom dana kada ćete se izolovati i popričati sami sa sobom. Možda nećete uspjeti iz prve da se iskjučite i ne mislite ni o čemu nego o svom disanju. Bez obzira, kada se izolujete na trenutak i odmorite svoj mozak, moći ćete da sagledate svoje stresove i probleme iz drugog ugla i da potražite drugačije rješenje, koje je prijatnije od osjećaja nervoze, bijesa ili tuge.

Radite ono što volite. Muškarci, recimo, vole da igraju ili gledaju fudbal ili da se bave nekim hobijem, dok žene svoj trenutak mira vole da posvete sebi i svom izgledu.

Bavite se kreativnim stvarima. Bilo da slikate, svirate ili  pišete, kreativni rad je način da izbacite iz sebe sve što vas muči. To Vam opet omogućava da sagledate stresne stvari iz druge presprektive.

Kupite dobru knjigu, ili uložite u neku novu vještinu kojom ćete postati efikasniji ako je to ono što vas raduje – ne ako mislite da morate.

Budite fizički aktivni. Ako ne umijete/ne želite da sjednete i meditirate jer su vam misli preokupirane ružnim i stresnim stvarima koje čine da se osjećate još gore i ne daju da se opustite? Onda, pravo na brzo hodanje! Izduvajte se tako. Kada ste fizički aktivni, tijelo se brže izbori sa kortizolom –  hormonom stresa, a i misli će Vam neko vrijeme biti okupirane hodanjem. To je odličan način da odmorite mozak od svakakvih misli. Plus, brzo hodanje je jedan od glavnih savjeta za brže uklanjanje celulita. Morate malo i o tome da mislite. Dobitna kombinacija sa više strana.

Ono što je bitno da znate je da će tijelo svaku veću promjenu registrovati kao stres, pa čak iako je promjena na bolje, i potrebno je to da prepoznate.

Prilike da budete sami i posvetite malo vremena radu na sebi ima. Npr. dovoljno je da ustanete 15 minuta ranije da budete sami sa sobom i posvetite to vrijeme samo sebi. Ili idite pješke na posao i tu šetnju upotrijebite da preispitate sebe, stvari koje vas stresiraju i nađete način kako se osloboditi stresa tako što ćete promijeniti svoj odnos prema njima.

Rješavanje stresa podrazumijeva da imate aktivan pristup. Pasivnost, trpljenje i okretanje glave od problema ga neće smanjiti. Mnogo je veća vjerovatnoća da će vam vremenom prouzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.

Nije uvijek sve u vašim rukama. Puno više je u glavama. Ono što možete sami da umislite u svojim lijepim glavama, ne bi moglo ni pet najkreativnijih režisera.  Nije sve tako crno, stres je samo način na koji ste odlučili da reagujete na neke situacije u životu. Naučite da se opustite, usporite, odmorite, posvetite sebi i da donosite bolje i pametnije odluke. Vidjećete- malo vremena koje odvojite za sebe može pokrenuti u vama sjajne ideje.

(aura.ba)

 

Komentari

komentara